توقیف 113 خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در 2 ماه گذشته

تهران (پانا) - معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از توقیف ۱۱۳ خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دو ماه گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
توقیف 113 خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در 2 ماه گذشته

شادی مالکی، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به منظور مقابله با پدیده ناهنجار زباله‌گردی و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی حاصل از آن، اقداماتی همچون بازدیدهای مستمر از مناطق 22 گانه و توقیف بار دپو و خودروهای جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با شعبه ۳۷ دادستانی و اجراییات شهرداری تهران و به‌کارگیری ۶ دستگاه خودرو و ۹ نفر نیروی انتظامی یگان امداد، از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ تاکنون نسبت به توقیف و اخذ تعهد از 113 دستگاه خودرو که مبادرت به جمع آوری غیر مجاز پسماند خشک و جمع‌آوری دپو بارها کردند، اقدام شده است. علاوه بر این، بالغ بر 96.5 تن پسماند خشک در ایستگاه‌های میانی تخلیه و صورتجلسه شده است.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: از آن جا که تفکیک غیر اصولی پسماند می‌تواند منجر به شیوع بیماری ها و به‌ خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، بازدیدهای مستمر، برخورد با خاطیان و تقویت نظارت‌ها از اهم موضوعاتی است که به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مالکی بیان کرد: البته این اقدامات در کنار اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا تولید، افزایش زیرساخت‌های تفکیک از مبدا، هوشمندسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای مقابله با پدیده زباله‌گردی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار