راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، کارآفرینی و توانمندسازی نفس در بقعه بی بی شطیطه نیشابور

نیشابور (پانا) - مرکز نیکوکاری نفس با هدف پیشگیری از سقط نوزادان در بقعه بی بی شطیطه نیشابور راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، کارآفرینی و توانمندسازی نفس در بقعه بی بی شطیطه نیشابور

هادی صیادی رئیس هیأت امنای بقعه بی بی شطیطه نیشابور در گفت و گو با پانا گفت: آمارها نشانگر آن است که روزانه تعداد زیادی جنین در کشور سقط می‌شوند.

وی افزود: دو درصد از سقط های جنین به علت مشکلات جسمی مادر در دوران بارداری و سه درصد جنین ها به صورت قانونی رخ می دهد و بقیه یعنی حدود ۹۵ درصد سقط ها مربوط به جنین های سالم و بدون نقص بوده که این موضوع به صورت خودخواسته انجام می شود.

صیادی ادامه داد: مرکز نفس یا نجات فرزندان سقط به منظور مقابله با سقط جنین فرزندان سالم توسط والدین در بقعه متبرکه بی بی شطیطه راه اندازی شده است.

رئیس هیأت امنای بقعه بی بی شطیطه با اشاره به اقدامات این مرکز گفت: شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین خود را دارند، اولین گام بود که در این زمینه با تمام ماماها و پزشکان زنان و زایمان نیشابوری برای معرفی کسانی که قصد سقط دارند صحبت و هماهنگ شده که این مادران را به مرکز معرفی کنند تا آنها از حمایت های مالی و درمانی برخوردار شوند.

صیادی خاطرنشان کرد: این حمایت ها، شامل حمایت های مالی و معنوی، فکری و تامین مواد غذایی سالم برای این مادران است که این حمایت ها تا سی ماه ادامه خواهد داشت تا خانواده ها بتواندن فرزندان سالم تحویل جامعه بدهند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار