یک تحلیلگر ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

خاورمیانه؛ مجموعه‌ای از «مقاومت» علیه اشغالگران صهیونیست

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت فلسطین راه مقاومت، شهادت و راه مبارزه با سلطه و اشغال را با پذیرفتن همه خسارت‌ها و سختی‌ها و شهادت‌ها پذیرفتند

تهران (پانا) - یک تحلیلگر ارشد مسائل منطقه می‌گوید خاورمیانه تبدیل به یک مجموعه‌ای از مقاومت در مقابل سلطه اشغالگرانه صهیونیست و همچنین هژمونی سلطه غرب بر این منطقه شده و به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دوری تحولات بسیار بزرگ در منطقه روی خواهد داد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
خاورمیانه؛ مجموعه‌ای از «مقاومت» علیه اشغالگران صهیونیست

جواد منصوری در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «مسئله فلسطین در واقع با اهداف مختلفی به یک مسئله بین‌المللی در قرن گذشته تبدیل شده است. ابتدا غرب برای تسلط دائمی خودش بر منطقه، کشور اسرائیل را طراحی کرد و یهودیانی را در آنجا جمع و مردم این سرزمین را با زور و با فشار حداکثری روبه‌رو کرد و تصورشان این بود که نسل دوم و سوم این مردم به طور کلی فراموش می‌کنند از این که چه اتفاقاتی در این منطقه افتاده و اسرائیل می‌تواند به تدریج تمامی جریان‌های مخالف سلطه غرب در منطقه و همچنین جریان‌های اسلامگرا را سرکوب کند.»

وی ادامه داد: «هدف دیگر غرب از تاسیس اسرائیل در این منطقه این بود که در واقع یک تنش و جنگ دائمی در این منطقه به راه بیاندازد و مانع وحدت مسلمانان و مانع پیشرفت آنان شده و سرمایه‌های مسلمانان صرف نابودی یکدیگر شود. به این ترتیب به طور دائم وابسته به غرب بشوند. غرب هم بر منابع این منطقه مسلط شده و به این ترتیب برای تقویت سلطه غرب بر جهان، از منابع این منطقه استفاده بشود. در قرن گذشته هم در این راستا توانستند منافع بسیاری از آن را به دست بیاورند.»

این تحلیلگر مسائل منطقه اضافه کرد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌تدریج قضایا تغییر کرد. ملت فلسطین راه مقاومت، شهادت و راه مبارزه با سلطه و اشغال را با پذیرفتن همه خسارت‌ها و سختی‌ها و شهادت‌ها پذیرفت. این جریان به‌تدریج رشد کرد و امروز به عنوان یک معضل بزرگ نه برای اسرائیل بلکه برای متحدان غرب در منطقه و برای خود دولت‌های اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که نمی‌دانند که چه کاری بکنند. به همین دلیل که یکی از مقامات غربی می‌گوید که ما تصور نمی‌کردیم به منبع پایان ناپذیری از مقاومت در منطقه برخورد کنیم.»

منصوری خاطرنشان کرد: «جریان انتفاضه ملت فلسطین تنها به مقابله با اشغال این سرزمین ختم نشد، بلکه مقدمه‌ای شد برای جوشش ملت‌های مسلمان علیه سلطه غرب. ملت مسلمان ایران با توجه به آگاهی و رهبری و اتحادی که بین‌شان بود برای از بین بردن سلطه غرب بر این منطقه و همچنین برای مقابله با سلطه اسرائیل بر این منطقه که جزو اهداف غرب است به پا خاست و اولین گام را در راه مقابله با سلطه خارجی در منطقه، با پیروزی انقلاب اسلامی برداشت و سپس با تقویت جریان مقاومت امروز ملاحظه می‌کنید که در واقع خاورمیانه تبدیل به یک مجموعه‌ای از مقاومت در مقابل سلطه اشغالگرانه صهیونیست و همچنین هژمونی سلطه غرب بر این منطقه شده و به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دوری تحولات بسیار بزرگ در منطقه خواهیم داشت به گونه‌ای که چهره سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و حتی چهره فرهنگی و فلسفی حاکم بر این منطقه تغییر می‌کند که طبیعتاً تأثیراتی را بر سایر مناطق دیگر دنیا خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار