بیاینه سفارت ایران در پاریس به مناسبت روز قدس

استانداردهای دوگانه بین‌المللی در موضوع فلسطین دیگر قابل درک و تحمل نیست

تهران (پانا) - سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس به‌مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای تاکید کرد که استاندارد دوگانه دولتهای غربی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در موضوع فلسطین به نگرانی تمامی انسان‌های آزاده و صلح‌جویان در سراسر جهان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
استانداردهای دوگانه بین‌المللی در موضوع فلسطین دیگر قابل درک و تحمل نیست

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ ( ۷ اوت ۱۹۷۹) مصادف با ایام ماه مبارک رمضان که با تجدید حملات اشغالگران اسرائیل به جنوب لبنان همزمان شده بود، پیامی را در حمایت از ملّت و آرمان فلسطین صادر کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نام نهادند. روز جهانی قدس یادگار ماندگار امام خمینی (ره) را که امسال با روز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۹ آوریل ۲۰۲۲) مقارن گردیده، گرامی می داریم.

فلسطین مسئله نخست و مهم ترین موضوع جهان اسلام است. هرچند روز قدس به طور خاص به فلسطین و آرمان فلسطین اختصاص دارد، امّا فراتر از آن بعنوان محور وحدت و یکپارچگی جهان اسلام، روز بیداری و اتحاد کشورهای مسلمان در مبارزه با ظلم و تجاوز و غصب و اشغالگری است. در سال های اخیر، رژیم صهیونیستی اقدامات جنون آمیز خود را علیه فلسطینیان شدت بخشیده است، همانگونه که در روزهای اخیر نیز شاهد تعرض و قساوت های نظامیان اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به روزه داران فلسطینی در اماکن مقدس بودیم.

اسرائیل در طرح عادی سازی، از مفاهیمی همچون صلح و امنیت، ثبات منطقه ای و توسعه همه جانبه سوء استفاده می‌کند. کشورهای منطقه نباید فریب این رژیم را با هدف توسعه کشورهای خود، باور کنند. عادی‌سازی روابط با این رژیم تنها سرکوبگران اسرائیلی را به تشدید اشغالگری و توسعه طلبی و خشونت‌ورزی‌ تشویق می‌کند.

استاندارد دوگانه دولتهای غربی و نهادها و سازمان‌های بین المللی در موضوع فلسطین به نگرانی تمامی انسان‌های آزاده و صلح جویان در سراسر جهان تبدیل شده است و این رویکرد با توجه به ابعاد ضد انسانی اقدامات اسرائیل، دیگر برای عدالت جویان و آزاد اندیشان در منطقه و جهان قابل درک و تحمل نمی‌باشد.

سیاست های آمریکا در خدمت منافع اسرائیل است و حمایت های سیاسی و نظامی ایالات متحده از اسرائیل بشیوه ای بسیار گسترده و بدون هیچگونه محدودیتی در دهه‌های اخیر ادامه یافته و رفتار آمریکا با شورای حقوق بشر، یونسکو و قطعنامه‌های بین المللی که تاکنون علیه اسرائیل صادر شده است مصداق بارز آن می‌باشد.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم ستمدیده فلسطین یک سیاست کوتاه مدت و تاکتیکی نیست، بلکه وظیفه­ ای انسانی و بشردوستانه است که بنیان آن به فطرت و ذات هر انسان آزاده از هر دین و نژاد باز می­ گردد. جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل بحران فلسطین طرحی دموکراتیک و عادلانه برای برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین ارائه داده که در دبیرخانه سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است.

طرح جمهوری اسلامی ایران براساس اصول دموکراتیک و حقوق بین المللِ مورد پذیرش کلیه دولت ها و ملت ها تدوین و ارائه گردیده و می‌تواند جایگزین مناسبی در برابر طرح های شکست خورده قبلی در راستای حل و فصل این مناقشه باشد. شورای امنیت تاکنون نتوانسته است مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل متحد برای پایان اشغال سرزمین فلسطین برعهده بگیرد.

عدم اقدام علیه نقض قوانین بین المللی در سرزمین اشغالی فلسطین، اسرائیل را به ادامه جنایت های خود علیه مردم فلسطین جسورتر کرده است. ناتوانی جامعه جهانی برای وادار کردن اسرائیل به پایبندی به قوانین بین المللی، مسئولیت سنگین مکانیسم‌های حقوق بشری سازمان ملل متحد را برای اقدام فوری، قاطعانه و موثر برای پایان دادن به این وضعیت، دوچندان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار