سیدرضا صدرالحسینی*

وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی

در شرایطی به انتظار روز قدس نشسته‌ایم که مقاومت مردمی فلسطین نسبت به سال‌های گذشته شکل جدیدی به خود گرفته و در واقع در امکان و نقاطی از فلسطین اشغالی شاهد حرکت‌های ضدامنیتی علیه رژیم اشغالگر قدس هستیم که به‌هیچ‌وجه اسرائیل تا پیش از این، انتظار وقوع حادثه‌ای در این مناطق را نداشت.

کد مطلب: ۱۲۷۴۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها گمان می‌کردند تهدید اصلی آنها از ناحیه غزه خواهد بود و همچنین انتظار داشتند در کرانه باختری هم تجمعات و اعتراضات مردمی علیه اسرائیل کم‌کم تشدید شود اما آنها اصلا پیش‌بینی نمی‌کردند در تل‌آویو پایتخت این رژیم جعلی اقداماتی علیه هیمنه صهیونیست‌ها صورت بگیرد. طبعا این اتفاقات و رویدادها در سرزمین‌های اشغالی این نوید را می‌دهد بعد از دو سال که امکان حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس فراهم است مردم آزادیخواه در ایران و سایر کشورهای دنیا با شور بیشتری به ابراز انزجار در برابر خشونت‌طلبی رژیم نژاد‌پرست اسرائیل بپردازند.

اقدامات اعتراضی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی که در طول یک ماه گذشته انجام شده، توانست یک خون تازه‌ای در کالبد همه آزادگان دنیا جاری کند و نشانه‌های آن در یکشنبه گذشته در مرکز ایجاد رژیم صهیونیستی یعنی انگلیس پدیدار شد. همچنین در گزارش‌های رسانه‌ای دیدیم در طول یک هفته گذشته تجمعات ضدصهیونیستی نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرده و همه این حرکت‌هایی که تاکنون انجام شده و آمادگی که اقشار مختلف برای برپایی راهپیمایی قدس در ۹۰۰ نقطه جهان از جمله ایران اسلامی اعلام شد حاکی از همراهی هر چه بیشتر آزادیخواهان جهان برای اعتراض همگانی و سراسری نسبت به رژیم اشغالگر قدس است.

از سویی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که رژیم صهیونیستی در طول ۲۵ سال گذشته تاکنون این درجه از استیصال را تجربه نکرده بود که هم گنبد آهنین و همه لایحه پدافندی‌اش نتواند برای این رژیم محافظت ایجاد کند. همچنین پهپادهای حزب‌ا... در اندرونی مراکز نظامی رژیم اشغالگر قدس به‌راحتی تصویربرداری می‌کند و به سلامت بازمی‌گردد.

علاوه بر این لایه‌های امنیتی اسرائیل از سوی عرب‌های اسرائیلی و ساکنان سرزمین‌های ۴۸مورد خدشه قرار می‌گیرد. کسانی که از شهر جنین آمدند و عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌‌ها انجام دادند افرادی بودند که اسرائیل به‌هیچ‌وجه روی آنها حساب مقاومت و مبارزه باز نکرده بود. با این شواهد می‌توان گفت که وضعیت اسرائیل از یک‌ربع قرن پیش تاکنون تا این حد شکننده نبود و تا مرحله استعفای دولت و تعطیلی کنیست هم پیش رفت.

*تحلیلگر مسائل منطقه

منبع: جام جم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار