علیرضا کریمیان:

هدایت تحصیلی، برنامه ای بلند مدت برای مسیر توسعه کشور است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران شناخت استعداد و توانایی های دانش آموزان و حرکت در مسیر شناخت علایق و استعدادها را مهم ترین هدف فرآیند هدایت تحصیلی برشمرد که منجر به آینده شغلی مطلوب تر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی، برنامه ای بلند مدت برای مسیر توسعه کشور است

کریمیان در کارگروه هدایت تحصیلی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) و با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموز را یک انسان "متربی عامل" می داند که در روند تعلیمی و تربیتی و آینده خود نقش مهمی ایفا می کند؛ افزود: هدایت تحصیلی، در راستای اشتغال آفرینی و هدایت جامعه است، توسعه متوازن؛ توسعه تمام ساحتی است لذا تلاش برای رشد تمام ساحتی دانش آموزان را از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش دانست.

هدایت تحصیلی، حمایت از مسیر روشن آینده تحصیلی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ضمن تبریک هفته مشاغل با بیان اینکه این هفته فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت های مربوط به حوزه هدایت تحصیلی، تاکید کرد: موضوع هدایت تحصیلی فرآیندی است که از مسیر روشن آینده تحصیلی دانش آموزان حمایت می کند و نباید محدود به یک بازه زمانی خاص باشد.

کریمیان قدرت رسانه و فضای مجازی را در شکل دهی افکار عمومی موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه توسط رسانه و فضای مجازی مهندسی افکار عمومی رخ می دهد و می بایست از این فرصت به درستی استفاده کرده و با به کارگیری درست این ابزارها؛ هم در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات بهره ببریم و هم خدمتگزارانی موثر در آینده کشور باشیم.

در هدایت تحصیلی به دور از اجبار، آینده شغلی دانش آموزان به درستی رقم می خورد

وی ارزش گذاری ها و رتبه بندی رشته ای را خلاف جهت مسیر اصلی ترسیم شده برای تربیت تمام ساحتی، توسعه کشور و اهداف نظام تعلیم و تربیت و مانع رشد مهارت ها دانست و تاکید کرد: رتبه بندی رشته ها و ارزش بخشی به بعضی از آنها پیامدهای مطلوبی در جامعه نخواهد داشت چرا که موجب دور شدن دانش آموزان از علایق و توانمندی هایشان می شود. لذا هدایت تحصیلی به دور از اجبار، آینده شغلی مناسب تری فراهم می آورد و با کمرنگ شدن این نگاه؛ دانش آموزان در مسیر توانمندی های خود به مهارت آفرینی، اشتغال زایی و تولید و توسعه دست می یابند.

کریمیان راه روشن تحقق این هدف را هدایت تحصیلی قلمداد و تاکید کرد: می بایست تمام ارکان آموزشی و پرورشی با اهتمام ویژه در زمینه هدایت تحصیلی؛ دانش آموزان مستعد را به مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار