نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

روز قدس روز اتحاد ملت‌های آزاده جهان در برابر بدخواهان اسلام است

تهران(پانا) - نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی حضور باشکوه دانش‌آموزان در راهپیمایی روز قدس را نمایش اعتراض جهان اسلام علیه ستمگران و اتحاد ملت‌های آزاده جهان در برابر بدخواهان اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
روز قدس روز اتحاد ملت‌های آزاده جهان در برابر بدخواهان اسلام است

علی صالحی، نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی؛ در گفت و گو با پانا با بیان اینکه امروزه علاوه بر ایران، در کشور‌های مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود، اذعان کرد: «روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان جهان مواجه شده و امروزه علاوه بر ایران، راهپیمایی و مراسم روز قدس؛ در بیش از ۸۰ کشور دنیا و در پنج قاره‌ جهان، در حمایت از فلسطین برگزار می‌شود.»

در ادامه، نماینده مجلس دانش آموزی، با اشاره به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با توطئه هفتاد ساله استعمار برای محو فلسطین، بیان کرد: «روز قدس یک روز بین المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل هفتاد سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می‌زنند. تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکتی تهاجمی در مقابل توطئه هفتاد ساله استعمار برای محو فلسطین از نقشه جغرافیای جهان، بود. در حقیقت روز قدس پشتوانه‌ای امنیتی برای کشور نیز هست و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می‌آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک می‌کند.»

وی همچنین حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، حتی در شرایط کرونایی، را یادآور شد و بیان کرد: «ملت عزیز ایران زمین نباید تحت تاثیر بوق‌های تبلیغاتی غرب و رسانه‌های استکباری که همگی از آبشخور مسموم صهیونیسم جهانی سیراب می‌‌شوند، قرار بگیرند. ان شاءالله راهپیمایی روز قدس، امسال نیز با شکوه هر چه بیشتر در کشور برگزار خواهد شد.»

صالحی، سپس درباره مسئولیت دانش‌آموزان در روز قدس گفت: «وظیفه همه ما دانش‌آموزان این است که در روز قدس به میدان بیاییم و از مظلومان حمایت کنیم. روز جهانی قدس، در واقع فریاد حمایت از مظلومان و فریاد محکومیت ظالمان است. دشمنان اسلام در طول تاریخ در تلاش بوده‌اند بین مسلمانان اختلاف و ناامنی ایجاد کنند. بنابراین جوانان و نوجوانان باید با هوشیاری در مقابل آنان بایستند. دانش‌آموزان باید همچنان با قدرت و با صلابت ضمن حضور در مراسم راهپیمایی به دنیای استکباری از جمله آمریکا و صهیونیسم جهانی نشان دهند که در پیشگاه ملت ایران منفورترین دولت‌ها، دولت مستکبر آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل است.»

وی افزود: «روز قدس فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است. و حضور با شکوه دانش آموزان در این راهپیمایی نمایش اعتراض و خروش جهان اسلام علیه ستمگران و اتحاد و همبستگی ملت‌های آزاده جهان در برابر بدخواهان اسلام است. و من هم به نوبه خود، به عنوان نماینده و خادم دانش‌آموزان، از این قشر عزیز دعوت می‌کنم؛ با لبیک به فرمان جهاد تبیین فرمانده کل قوا؛ باشکوه و با صلابت حاضر شوند. و همگی امیدواریم خدای متعال این حرکت امت مسلمان را به عنوان یک عبادت مقبول بدارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار