پارسا غفاری؛ نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

دانش آموزان با شرکت در راهپیمایی روز قدس حمایت از مظلومین را نشان می دهند

تهران (پانا) - عضو مجلس دانش آموزی تهران می‌گوید دفاع از قدس، دفاع از مظلومیت یک ملت است و در حمایت از مظلومین، مشارکت جوانان و نوجوانان در صحنه بزرگترین پشتوانه رزمندگان مقاومت در میدان های جهاد است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان با شرکت در راهپیمایی روز قدس حمایت از مظلومین را نشان می دهند

پارسا غفاری؛ نایب رئیس یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران و رئیس مجلس دانش،آموزی منطقه ۱۳ در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس در گفت‌وگو با پانا گفت: روز قدس یک روز جهانى است و پیام جهانى هم دارد. و این پیام نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمی رود حتی اگر این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولت هاى عالم برخوردار باشد. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در برابر باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامى است.

وی با اشاره به سطح آگاهی دانش آموزان از روز قدس اظهار کرد: تمامی دانش آموزان باید بدانند روز قدس ابتکار امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ بوده که آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس با هدف یادآوری استکبار ستیزی نام گذاری کردند. شاخص های تکلیف محور برای شرکت در راهپیمایی روز قدس از چند شاخص برخوردار است و شرکت در راهپیمایی از وظیفه های شرعی مسلمانان است. اولین شاخص زمان شناسی است، یعنی جوانان ایران با بیداری و بصیرتی که دارند زمان را خوب مدیریت می‌کنند و نسبت به توطئه های دشمن آگاهی دارند. دومین آنها دشمن شناسی است. اسرائیل مبنای شناخت دشمن از سوی جمهوری اسلامی برای جهانیان به عنوان‌ اشغالگر شناخته شده است. سومین و آخرین شاخص امام شناسی است یعنی امام به عنوان جلودار و پیشوا در جریان مبارزه با استکبار جهانی قرار پیدا کرده و ما این را نباید فراموش کنیم، بنابراین باید در بیداری جوانان و نوجوانان این سه شاخص به خوبی تداوم پیدا کند.

غفاری با اشاره به نقش خانواده برای شرکت دانش آموزان در راهپیمایی روز جمعه بیان کرد: موضوعی که در این راستا بسیار پر اهمیت است توجه اولیا و خانواده ی دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی روز قدس است که خانواده های محترم هر دانش آموز می‌توانند با حضور فعال در کنار فرزند خود و همراهی وی، نه تنها باعث افزایش انگیزه و علاقه فرزندشان به حضور هر چه با شکوه تر در روز جهانی قدس می شود بلکه به جذب و ایجاد رغبت در سایر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می انجامد.

غفاری با توجه برنامه‌های مجلس دانش آموزی شهر تهران ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی به عنوان برگ برنده دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در تمامی استان ها همانند سال های گذشته برنامه راهپیمایی روز قدس رو برای تمامی اعضا مجلس دانش آموزی و برای تمامی دانش آموزان دختر و پسر به صورت جداگانه در استان های مختلف داریم و همچنین با مسابقات و جشنواره های مختلف و گوناگون در تمامی مقاطع تحصیلی شامل ارائه دست نوشته، پوستر، شعر و موسیقی، طراحی و نقاشی، ساخت کلیپ و فایل صوتی و ... و در پایان با ایجاد و تشکیل غرفه هایی در سطح هر استان ( برای مثال در شهر تهران، غرفه ای در خیابان انقلاب نبش خیابان مظفر ) پذیرای حضور دانش آموزان هستیم.

وی هدف خود از کاندیدا شدن در مجلس دانش آموزی را اینگونه بیان کرد: تمامی اعضای مجلس دانش آموزی بدون در نظر گرفتن سمت خود و تنها به عنوان یکی از نمایندگان و خادمان تمامی دانش آموزان دختر و پسر کشور با اهداف، پیشنهادات، راهکار ها و ... خود تمامی تلاش و همت خود را برای بهبود تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی در سطح کشور انجام می دهند و به شخصه بنده از روز اول با سه هدف اصلی کاندیدا شدم و اکنون که با یاری و لطف خداوند متعال و حسن انتخاب تمامی دانش آموزانی که در مقاطع مختلف به بنده رای اعتماد دادند، توانستم سمت نائب رئیس هیئت رئیسه استان تهران و برگزیده شدن بنده به عنوان یکی از شش نماینده پسر استان تهران در مجلس دانش آموزی کشوری را کسب کنم، قصد دارم که با همین سه هدف اصلی که به صورت تیتر وار و خلاصه شامل موارد ذیل :
ارائه پیشنهاد ها و راهکار هایی برای : ۱- ایجاد و برقراری عدالت آموزشی بین تمامی دانش آموزان دختر و پسر وطنم سرزمین پهناور ایران در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی ۲- اصلاح کتب درسی و محتوای آموزشی در عناوین گوناگون و مقاطع مختلف تحصیلی ۳- رفع تمامی مشکلات اصلی و فرعی در هر دو شیوه ی آموزش حضوری و مجازی در تمامی استان های کشور، ادامه بدهم و انشالله مجدداً با یاری خداوند منان و همکاری و مشارکت سایر دانش آموزان، در سطح منطقه، استان و کشور بتوانم در عملی کردن اهداف خود، تنها به عنوان یکی از نمایندگان و خادمان تمامی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در کنار سایر نمایندگان و اعضا مجلس دانش آموزی موفق و سربلند بشوم.

نماینده مجلس دانش آموزی در رابطه با حمایت از روز قدس تاکید کرد: چرا باید از روز قدس حمایت کنیم؟ قدس بخشی از هویت مسلمانان است که دشمن با غصب آن قصد دارد آن را از مسلمانان بگیرد. دفاع از قدس، دفاع از مظلومیت یک ملت است. امروز اگر به داد فریاد مظلومیت ملت فلسطین نشتابیم روزی خواهد رسید که صهیونیست با ایجاد تفرقه و جدایی به سراغ تک تک کشورهای اسلامی و عربی خواهند رفت و سنگر به سنگر بدون حتی لحظه ای درگیری تمام مکان های مقدس و پایتخت های اسلامی را غصب خواهند کرد. پس امروز باید برای نجات و قدس و فلسطین به پا خیزیم تا فردایمان همچون امروز فلسطین نگردد.

اما آنچه دست های ناپاک ایادی کفر را ناکام گذاشت روح مقاومت و پایداری بود که امروز کنار صهیونیست های جنایتکار آماده ایستاده است و اجازه دست درازی به بلاد اسلامی از سوی آنها و ایادی شان را نمی دهد. آنچه از دست ما بر می آید همین حضور مردمی است که بزرگترین پشتوانه رزمندگان مقاومت در میدان های جهاد است.

وی در پایان از دانش آموزان خواست که با حضور حداکثری خود با شور و نشاط در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مظلومین جهان نشان دهند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار