معاون وزیر کار:

هزار تعاونی روستایی در سال جدید احیا می‌شوند

تهران (پانا) - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احیای هزار تعاونی روستایی در سال 1401برای ایجاد اشتغال پایدار و خرد در روستاهای کشور براساس شعار سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هزار تعاونی روستایی در سال جدید احیا می‌شوند

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سلسله نشست‌های دوشنبه‌های اندیشه‌ورزی که با موضوع تعاون روستایی برگزار شد، افزود: در 130 شهرستان پهنه‌های جنوب شرق، مرکز، شمال غرب و جنوب غرب کشور در پنج عرصه عمران، بهداشت و درمان، فرهنگ و آموزش، اجتماعی، اقتصاد و اشتغال می‌توان به این مناطق کمک کرد. در بخش تعاون نیز به دنبال فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در این مناطق هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که برای ایجاد اشتغال در این مناطق باید تسهیلات خرد اعطا کرد، ادامه داد: اگر بانک قرض الحسنه ویژه تعاونی‌ها ایجاد شود می‌توان تا حدودی مشکلات این مسیر را مرتفع کرد.

وی با انتقاد از این که تاکنون سهم تعاون از اقتصاد کشور به صورت ثبت از مبداء با اطلاعات محاسبه نشده است، گفت: آخرین سرشماری سهم تعاون از اقتصاد کشور در سال 89 بوده است.

در ابتدای این نشست «شهرام جعفرزاده» مدیر توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت نیز به معرفی مدل تامین مالی مشارکتی بنیاد برکت پرداخت و گفت: بنیاد برکت از سال 86 با رویکرد کمک به توسعه روستایی و توانمندسازی اقتصادی و سوگیری به سمت اشتغال در روستاها، هدف‌گذاری شده است.

«سیدمهدی زریباف» معاون اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز با تشریح مدل مطلوب تامین مالی روستایی با بیان این که این مرکز آمادگی دارد تا میز تعاون در این معاونت راه‌اندازی کند، تصریح کرد: باید بخش تعاون از نگاه استراتژیک مورد بررسی قرار گیرد، چون موضوعی بسیار مهم در اقتصاد کلان ملی است.

وی ادامه داد: هماهنگی نظام اقتصادی و معیشتی مردم بسیار مهم است.

زریباف تصریح کرد: اگر ضعف مالی و اقتصادی روستا حل شود، می‌توان اقتصاد روستایی را احیا کرد و اعتبار و هویت را به آن برگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار