دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:
یادگیری زبانهای مختلف دریچه ورودی به فرهنگهای گوناگون است
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت برای رشد و پرورش استعدادهای دانشآموزان بهتر است زبان دیگری غیر از زبان فارسی مانند زبان انگلیسی یا زبان عربی که کتاب الهی قرآن کریم نیزبا زبان عربی است، توسط دانشآموزان آموخته شود.
![یادگیری زبانهای مختلف دریچه ورودی به فرهنگهای گوناگون است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTM2ZWUw97Ro/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHzZH8Ve65oEEsAIKXaKdntA,,/MTM2ZWUw97Ro.jpg)
سید محسن فاطمی، دبیر درس عربی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با ضرورت یادگیری زبان دوم و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: « هدف از آموختن زبان این است که میخواهیم برای درک از فرهنگ و آداب رسوم یک کشور دیگر از آن اطلاع داشته باشیم و به نظر من یادگیری زبانهای مختلف دریچه ورودی به فرهنگهای گوناگون است.»
وی با اشاره به ضرورت یادگیری زبان دوم جهت دانشآموزان بیان کرد:«برای رشد و پرورش استعدادهای دانشآموزان بهتر است زبان دیگری غیر از زبان فارسی مانند زبان انگلیسی یا زبان عربی که کتاب الهی قرآن کریم به زبان عربی است، توسط دانشآموزان آموخته شود و این آموزشها صرفا" با کتب درسی امکان ندارد و میبایست با انگیزه و استفاده از منابع بیشتر آموختن زبان دوم میسر شود.»
فاطمی در رابطه با مشکلات رایج آموزش زبان عربی برای دانشآموزان تصریح کرد:« اکثر موارد مشکلات در آموزش زبان عربی در حرکات دستوری، علامتها و لحن است که حرکتهای کلمات باعث تغییر مفهوم کلمه خواهد شد و در اینجا تجدیدنظر در کتب درسی و روشهای تدریس یک ضرورت است، اما در زمینه آموزش زبان انگلیسی مشکلات کمتر است، زیرا دانشآموزان به موسسات آموزشی خارج از مدرسه نیز میروند و با این زبان انس بیستری دارند.»
دبیر درس عربی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:«در دوران دو سال کرونا اکثریت دانشآموزان و کادر آموزشی مدارس به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری به جهت اینکه ارتباط معلم و دانشآموز را در بر دارد نتیجه بهتری را در بر دارد.»
دانشآموز خبرنگار: حمیدرضا مرزبان
ارسال دیدگاه