جزئیات تفاهم‌نامه سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد

تهران (پانا) - معاون‌ رئیس قوه‌ قضاییه در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت امضای تفاهم‌نامه مشترک گام بلندی در مسیر رفع مشکلات سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تفاهم‌نامه سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان بهزیستی، حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی که با حضور جناب آقای دکتر فتاحی قائم مقام سازمان و مدیرکل حفاظت و اطلاعات و معاونین سازمان برگزار شد با بیان اینکه این مراسم دومین جلسه مشترک محسوب شده که خود نقطه عطفی برای همکاری بیشتر است اظهار کرد: در راستای تفاهم‌نامه مشترک کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است که نویدبخش آینده‌ای روشن برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان شرکت‌ها در مناطق آزاد است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه زمینه ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد تسریع خواهد شد اظهارکرد: در آینده نزدیک نیز ۱۵ منطقه آزاد برای تثبیت حدنگاری خواهد شد.

در ادامه همچنین سعید محمد، رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، گفت: ما هشت منطقه فعال داشتیم که ۷ منطقه به آن اضافه شده است و با توجه به اینکه در مناطق آزاد اراضی گران شده و قیمت مسکن رشد پیدا می کند باید به دنبال جلوگیری از ورود دلالان در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: ساماندهی مناطق آزاد ضروری است چرا که به طور مثال در منطقه آزاد چابهار شاهد معضل زمین خواری هستیم که باید با حدنگاری (کاداستر) این موضوع ساماندهی شود.

سعید محمد با بیان اینکه اکنون در بخشی از منطقه آزاد بندر انزلی برخی سندسازی کردند تا اراضی را تصاحب کنند بر ضرورت هوشیاری نهادهای دولتی و نظارتی تاکید کرد.

وی بیان کرد: موضوع دیگر صدور سند تک برگ مالکیت برای برخی مناطق آزاد است که امیدواریم این تفاهم نامه راهکار و کلید حل مشکلات آن مناطق باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در راستای اجرای قوانین و مقررات مشترک در خصوص ثبت اراضی و املاک، اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، تخصیص شناسه ملی اشخاص حقوقی و مالکیت معنوی و اعمال مدیریت هوشمند در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و توسعه ارتباطات الکترونیک در جهت ارائه خدمات ثبتی منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار