شب قدر، شب خانه تکانی دلها و آشتی با قرآن و اهل بیت (ع) است

شیروان (پانا) - آیین شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از زائرین، مجاورین، خادمین، فرهنگیان و دانش‌آموزان در آستان مقدس امامزاده حضرت الرضا علیه السلام شهر زیارت شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شب قدر، شب خانه تکانی دلها و آشتی با قرآن و اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا آلوستانی با تأکید بر اهمیت شب های قدر گفت: در شب های قدر، درهای رحمت الهی به روی همه بندگان خدا باز است تا همه یک تکانی به دل های خودمان داده و در این شب عزیز تصمیم بگیریم که نمازمان را اول وقت بخوانیم.

وی افزود: با حضور در آیین شب های قدر، دلهای ما نرم و عزت اجتماعی و قدرت ما هم بیشتر خواهد شد. همه ما اینجا جمع شده ایم تا خداوند متعال به احترام قرآن و اهل بیت (ع)، به ما نظری کند و به برکت این شب ارزشمند، ارج پیدا کنیم.

آلوستانی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی، روز به روز، چشم و هم چشمی ها را در زندگی ما بیشتر کرده است افزود: حضور بیش از اندازه و بی هدف در فضاهای مجازی، انسان را از قرآن و اهل بیت (ع) دور می کند. بنابراین باید دید که قرآن کریم، در کجای زندگی ما قرار دارد. از طرفی هم مشاهده می کنیم و می بینیم که از این کتاب آسمانی یعنی قرآن، فقط با قرائت بر سر مزار، گذاشتن بر روی سفره های عقد و هفت سین، و یا قرار دادن در طاقچه خانه و در داشبورد ماشین به عنوان دزدگیر از آن استفاده می شود و اما عمل به قرآن، کمتر وجود دارد.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه آرامش، گمشده امروز بشریت است و همه مردم از کوچک تا بزرگ، با سعی و تلاش خود، به دنبال آن هستند گفت: برخی از افراد با کشیدن چک های بی محل، خوردن ارث، عدم رعایت آداب در جامعه و خانواده و... آرامش خود را کمرنگ کرده اند و با خواندن قرآن، نماز، دعا و مناجات است که می توانیم آرامش را در وجودمان برقرار کنیم.

قرائت دعای جوشن کبیر و نوحه سرایی توسط حجت الاسلام سید جواد حسینی، معاون فرهنگی و امام جماعت آستان مقدس امامزاده حمزه رضا علیه السلام و حسن رحمتیان و اجرای برنامه قرآن به سر، توسط حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار