سردار صفوی: هیچ قدرتی توان رویارویی با ایران ندارد

تهران (پانا) - دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت هیچ قدرتی توان رویارویی و برخورد با ایران ندارد، زیرا با ملت و رهبری شجاع روبرو است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار صفوی: هیچ قدرتی توان رویارویی با ایران ندارد

سردار سرلشکر پاسدار رحیم‌ صفوی عصر پنجشنبه در اولین مراسم بزرگداشت شهید سردار سرلشکر پاسدار محمد حجازی در گلستان شهدای اصفهان، گفت: امروز دشمن جنگی ترکیبی شامل تحریم اقتصادی، جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی را علیه ملت ایران تدارک دیده است ولی در عین حال انقلاب و ملت ما قوی شده است.

وی ادامه داد: ایرانی که روزی نوکر آمریکا بود امروز در یک سوی موازنه قرار دارد و آمریکا در سوی دیگر، صهیونیست‌ها از قدرت ایران اسلامی، ملت ما و سپاه قدس ما در هراس هستند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، مقاومت در برابر مشکلات داخلی و خارجی، وحدت و همبستگی دولت و ملت می‌توان از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب حرکت کرد و به ساحل نجات رسید زیرا پیش روی ما امیدوار کننده است و فتح المبین‌های بسیاری در عرصه‌های داخلی و خارجی پیش‌روی ملت ما است.
وی اضافه کرد: امروز باید شناخت، معرفت و به‌کارگیری سبک زندگی شهدایی چون سردار حجازی و هشت هزار شهید آرمیده در این گلستان شهدا، الگوی حرکت ما باشد زیرا الگو گرفتن از این شهیدان نجات بخش جامعه ما از هجوم فرهنگی و جنگ ترکیبی است.
سردار صفوی با بیان اینکه هدف این جلسات و یادواره‌ها آشنا ساختن نسل جوانی است که انقلاب دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، گفت: ۵۰ میلیون جمعیت ایران بعد از انقلاب متولد شده‌اند.
وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب جمعیت کشور ۳۵ میلیون بود و امروز ۸۵ میلیون شده است، افزود: اگر ما به فکریم که اشتغال، معیشت، مسکن و ازدواج این جوانان، را تامین کنیم، این ۵۰ میلیون بزرگترین حامیان انقلاب اسلامی خواهند بود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سیر تاریخی حرکت ملت ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: همواره حرکت ما رو به رشد بوده است.
وی با اشاره به تهدیدهای مشترک آمریکا علیه روسیه، چین و ایران گفت: از طریق تحریم‌های مشترک باید به منافع مشترک دست یافت، نگاه به شرق و نگاه به همسایگان در سیاست خارجی نگاهی درست است و مشکلات داخلی خود را نیز به مدد دولتمردان کارآمد برطرف خواهیم کرد.
سردار صفوی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب با هوشیاری با ایمان به خدا و ایمان به اینکه حضرت مهدی (عج) صاحب این انقلاب است و با رهبری امام خامنه‌ای به عنوان رهبری صبور و حکیم و هوشیار و دولت جدید از گردنه‌های عبور می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: استقرار دولت طول می‌کشد ولی گشایش در سفره مردم و سیاست داخلی و خارجی در پیش روی ملت ما است و قطعا با همت همه مردم، وحدت، مقاومت و صبوری از این وضعیت به سمت وضعیت مطلوب حرکت خواهیم کرد و ایرانی مقتدر، مرفه، آباد و آزاد خواهیم داشت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: قطعا ایران و دولت ما بزرگترین پشتیبان حضرت مهدی (عج) در هر زمانی که خدا اجازه ظهور دهد، خواهند بود زیرا دولت اسلامی قدرتمندری از ایران نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید سردار سرلشکر محمد حجازی، اظهار کرد: عملکرد این شهید در طول ۴۳سال سراسر خدمت و افتخار بود و این شهید افتخاری بزرگ برای مردم اصفهان است که چنین جوانی تربیت کرده است.
سردار صفوی با تجلیل از مادر شهید حجازی، تصریح کرد: این مادر سه فرزند خود؛ سید احمد، سید مجید و سید محمد را تقدیم راه اسلام کرده است.
وی افزود: سردار سرلشکر محمد حجازی از نظر تفکر و اندیشه قله رفیع عقلانیت و تفکر راهبردی برای پاسداری و دفاع همه جانبه از ملت کشور ایران و گسترش انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه بود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: او دارای هندسه فکری، نبوغ نظامی و استراتژیک برای مقابله با رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و داعشی‌های کافر بود.
وی با اشاره به حضور سعید حجازی در لبنان، گفت: این شهید به حزب الله قدرت بخشید و با کمک مجاهدان حزب الله و مدافعان حرم صهیونیست ها را به شکست واداشت و به زانو درآورد.
سردار صفوی تصریح کرد: سردار حجازی جانشین سردار سلیمانی بود و سید حسن نصرالله از تفکر ایشان تعابیر بلندی داشت، شهید حجازی از خود گذشته بود و از خود تعریف نمی‌کرد و به جای سخن، بیشتر عمل می‌کرد.
وی خاطر نشان کرد: در ب‍ُعد اخلاقی نمونه اخلاص، نجابت، خودسازی، ادب و تندیس تواضع و صفای باطن بود، خود را خوب ساخته بود، ازخود نمی‌گفت، بلکه از خدا می‌گفت و به دنبال عمل صالح بود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: شهید حجازی هر کجا بود تاثیرگذار بود و هر کس با او نشست و برخاست داشت تحت تاثیر او قرار می گرفت، به میز و مقام و جایگاه هیچ تعلقی نداشت.
سردار صفوی با اشاره به عملکرد سردار حجازی در کمیته دفاع شهری اصفهان، ادامه داد: شهید حجازی از همان سال‌های اول تأسیس در بنیانگذاری و سازمان‌دهی و ساختار نظام آموزشی برای اعزام ۲۰۰ هزار بسیجی به جبهه‌های دفاع مقدس نقش موثری داشت.
وی خاطر نشان کرد: در جنگ از اول تا آخر حضور داشت و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه پیش‌رفته، فردی شجاع بود که طرح ریزی های عملیاتی نظامی نظر و ایده داشت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بعد از دفاع مقدس نیروی بسیج و ۲هزارو ۵۰۰ گردان عاشورا و الزهرا (س) را سازماندهی و فتنه ۷۸را با کمک مردم خنثی کرد.
وی با اشاره به نقش حجازی در ساماندهی بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: ۹ میلیون واکسن فلج اطفال، کاشت میلیون نهال از جمله خدمات او در این بخش بود.
سردار صفوی همچنین با اشاره به پیشینه مردم اصفهان در ارادت به خاندان عصمت و طهارت، گفت: اولین لشکریان اسلام به فرماندهی عبدالله خزاعی به اصفهان آمدند و نبرد کوتاهی شد ولی مردم سریع اسلام را پذیرفتند و تفکر شیعی از آن سال‌ها شکل گرفت و عشق به اهل بیت (ع) از همان سال‌ها در مردم اصفهان وجود داشت و حضور امثال سلمان فارسی در عشق و ارادت ملت ایران به اسلام تاثیر گذار بود.
وی بابیان اینکه مردم ایران همواره به خدای واحد اعتقاد داشتند، گفت: با انحطاط سلسله ساسانی، مردم ایران با معارف اسلامی نبوی و اهل بیت آشنا شدند و مدال شیعه بودن را بر گردن خود آویختند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: شعارها و پیام‌های اسلام با آرمانهای عدالت خواهان و ظلم ستیزانه ملت ایران مطابقت می‌کرد و لذا مردم ایران به سرعت به اسلام گرویدند.
وی با اشاره به پیشینه اصفهان در تمدن سازی، ادامه داد: اصفهان همواره تمدن سازی موثر بوده است که اولین مرحله آن در دوران صفویه و دومین مرحله آن با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.
سردار صفوی اضافه کرد: تخت فولاد اصفهان پس از وادی السلام بزرگترین و قدیمی‌ترین مدفن عرفا، علما و دانشمندان و هشت هزار شهید است.
وی خاطر نشان کرد: مجاهدان و علمای بزرگ اصفهان همواره برای عدالت خواهی و حفظ اسلام تلاش‌های بسیاری داشته‌اند و نمونه آن را درخدمات حاج‌آقا نورالله نجفی در عصر مشروطیت می‌توان مشاهده کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نقش اصفهان در دفاع مقدس، افزود: با شروع جنگ نیروی هوایی، هوانیروز، توپخانه و موشک‌های ارتش و دهها هزار بسیجی از این شهر به جبهه‌ها شتافتند.
وی با اشاره به غنیمت شمردن فرصت شب‌های قدر، خاطر نشان کرد: مردم اصفهان روز قدس را با صلابت و افتخار و با شکوه برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار