رحیم صفوی:

انقلاب اسلامی آمده است که مشکلات مردم را حل کند

نیروی زمینی سپاه در عملیات فاو ۳۰ تیپ را ایجاد و سازماندهی کرد

تهران (پانا) - دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ضعف‌های کشور باید برطرف شود، گفت انقلاب اسلامی آمده است که مشکلات مردم را حل کند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی آمده است که مشکلات مردم را حل کند

سرلشکر سید یحیی صفوی در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به حاضرین در جلسه، اظهار کرد: این همایش ۱۵ آذر ماه امسال در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و یک شورای راهبردی تشکیل و یک تقسیم کاری برای برگزاری این همایش انجام شده است. سپاه پاسداران این مأموریت را به دستور سردار فدوی به دانشگاه امام حسین(ع) محول کرد و انتظار داریم دانشگاه امام حسین(ع) آنچه در زمان جنگ صورت گرفته را به صورت مقاله علمی تنظیم کند و آن را در همایش آذر ماه به نمایش بگذارد.

وی افزود: سپاه پاسداران که تا سال 1359 بیشتر به دنبال تامین امنیت در مرزهای کشور بود، با شروع جنگ تحمیلی و با توجه به ا ینکه ظرفیت تهدید بیشتر از امکانات سپاه بود ولی بسیج و سپاه وارد جنگ شدند و با سازماندهی ۱۹ گردان توسط سپاه و برای عملیات فاو سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی شکل گرفت.

رحیم صفوی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در عملیات فاو ۳۰ تیپ را ایجاد و سازماندهی کرد، گفت: نه تنها رژیم بعث عراق بلکه سرویس های جاسوسی آمریکا در عملیات فاو غافلگیر شدند.

مشاور فرمانده کل قوا عنوان کرد: در ابتدای جنگ به تعداد انگشتان دست هم آرپی‌جی نداشتیم ولی دیدیم که ما در ادامه موشک‌سازی را آغاز کردیم. البته دو چیز برای ما مهم بود، اول اینکه کمتر شهید دهیم. ما ظرف یک ساعت مجروحی که ترکش می‌خورد و عمل جراحی سنگین نیاز داشت را درمان می‌کردیم.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران توانست در سطوح تاکتیکی و از نظر ایمان و شهادت‌طلبی بر عراقی‌ها غلبه کند. عراقی‌ها ابزار محور بودند ولی ما فکر محور بودیم. رژیم بعث عراق بیش از ۶۵ هزار میلیارد هزینه کرد که بیشتر آن پول را کشورهای عربی دادند.

رحیم صفوی بیان کرد: ما در بخش ساخت و تولید پهپاد به قدرت بالایی رسیدیم. سپاه در سال ۶۵ هواپیمای بدون سرنشین ساخت و در عملیات‌ها عکس‌برداری آنلاین می‌کرد.

وی گفت: آیا سپاه پاسداران و بسیج در این جریانی که شاهد هستیم نمی‌تواند با علم و آگاهی ماجرا را زودتر جمع کند؟ من مطمئن هستم این جریان به تعبیر مقام معظم رهبری به زودی جمع می‌شود.

مشاور عالی رهبر انقلاب ادامه داد: هشت میلیون تن کالا در بندرها وجود دارد که باید به دست مردم برسد. ما ضعف‌هایی داریم که این‌ها در نیروهای مسلح کمتر است اما باید ضعف‌های کشور را برطرف کنیم.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما یک ملت قدرتمند هستیم و رهبری خردمند و لایق و شجاع داریم، اظهار کرد: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید؛ پس نباید بی‌توجه باشیم. ما باید مشکلات‌ مردم را حل کنیم و انقلاب اسلامی آمده است که مشکلات مردم را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار