غلبه بر مشکلات مزمن کشور بدون نقش‌آفرینی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست

تهران (پانا) - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری می‌گوید غلبه بر مشکلات مزمن کشور و تحقق سیاست‌های بالادستی از جمله نامگذاری سال، بدون نقش‌آفرینی جدی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست.

کد مطلب: ۱۲۷۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
غلبه بر مشکلات مزمن کشور بدون نقش‌آفرینی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست

محمدصادق خیاطیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دیروز در معیت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی در اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف شرکت کردیم. به عنوان مسوول نهادی که متولی تسهیل‌گری رابطه دولت و شبکه نخبگانی کشور است، حضور در جمع فعالان زیست‌بوم اندیشگاهی کشور را همیشه مغتنم می‌دانم و سعی می‌کنم چنین فرصت‌هایی را از دست ندهم.

خطاطیان افزود: به عزیزان حاضر در جلسه عرض کردم که در راستای عمل به تاکیدات رئیس‌جمهور در خصوص تقویت ارتباط دولت و دانشگاه، مرکز بررسی‌های استراتژیک تاسیس میز «دولت - دانشگاه» در دانشگاه‌های کشور را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: این میز تعاملی بدون افزوده شدن تشکیلات جدیدی به ساختار فعلی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و انشاالله وظیفه آن ایجاد رابطه‌ای ساختارمند، میان دولت و دانشگاهیان و پژوهشگران و نخبگان است و در حال حاضر همکاران من مشغول تهیه شیوه‌نامه‌های تاسیس و فعالیت این میز هستند.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت مردمی برای ایجاد تحول واقعی در شرایط اداره کشور و حکمرانی دانش‌بنیان، بسیار به ظرفیت فکری و علمی دانشگاه‌ها امید بسته است و مرکز بررسی‌های استراتژیک به عنوان بازوی مطالعاتی دولت، وظیفه خود می‌داند که تسهیل بهره‌گیری از این ظرفیت را دنبال کند.

خیاطیان تاکید کرد: غلبه بر مشکلات مزمن کشور و تحقق سیاست‌های بالادستی از جمله نامگذاری سال، بدون نقش‌آفرینی جدی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست و ما زیرساخت‌های این نقش‌آفرینی را فراهم خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار