مدارس ابتدایی سرآغاز آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب شغل مناسب است

تهران (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه هفته معرفی مشاغل، فرصتی ویژه برای شناخت مناسبی از آینده تحصیلی-شغلی دانش‌آموزان است، بهترین زمان آغاز این امر را در مدارس ابتدایی دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۲۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ابتدایی سرآغاز آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب شغل مناسب است

علی گلشن، معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۴ گفت: هفته معرفی مشاغل، فرصتی ویژه برای دانش‌آموزان است تا بتوانند به شناخت مناسبی از آینده تحصیلی-شغلی خود برسند و این امر باید از مدارس ابتدایی آغاز شود.

گلشن با اشاره به نامگذاری هفته نخست اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته معرفی مشاغل در تقویم آموزش و پرورش گفت: در این هفته معلمان به ویژه مشاوران مدارس می‌کوشند تا دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه را با حرفه و مشاغل مختلف آشنا کنند.

وی در ادامه گفت: امسال برنامه‌های هفته مشاغل بیشتر در قالب فعالیت‌هایی مانند بازدید از هنرستان‌ها، تهیه و ارسال تراکت و برشور، کلیپ، معرفی رشته‌ها و دانشگاه‌ها، معرفی مشاغل بومی، مصاحبه با صاحبان مشاغل و حرف و همچنین برگزاری تورهای مجازی بازدید از واحدها و شرکت‌های صنعتی و دانشگاه‌ها و مکان‌های علمی اجرا می‌شود و هدف، آشنایی و ایجاد رغبت و انگیزه لازم در دانش‌آموزان جهت انتخاب صحیح رشته تحصیلی و شغلی است.

گلشن در ادامه افزود: دانش‌آموزان در این هفته با نیازهای شغلی جامعه آشنا می‌شوند تا متناسب با توانمندی و علائق خود بتوانند رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش این منطقه گفت: هدایت دانش‌آموزان به انتخاب شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی مناسب، تعیین علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان با استفاده از معرفی مشاغل، صنایع و فنون متنوع موجود در جامعه توسط مشاوران و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

شهاب روزبهانی؛ معاون فنی و حرفه‌ای منطقه ۴ با اشاره به اینکه مدارس فنی و حرفه‌ای در حال آمادگی برای برپایی نمایشگاه هستند، گفت: با بررسی به نیاز جامعه می‌توان دانش‌آموزان را با حرفه‌ها و صنعت آشنا کرد تا بتوانند تصمیم مناسبی برای آینده خود بگیرند.

زهرا اصغرپور؛ کارشناس مشاور منطقه با اشاره به هفته مشاغل و آگاهی و آموزش دانش‌آموزان گفت: در این برنامه به معرفی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پرداخته شد و مواردی از جمله معرفی شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش که هر کدام دارای چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر، کشاورزی هستند و همچنین رشته‌های مختلف آنها مطرح شد که همگی آماده پذیرش دانش‌آموزان جدید هستند.

اصغرپور در پایان بیان کرد: برنامه هفته مشاغل در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم منطقه ۴ اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار