با حضور مدیرکل آموزش و پرورش قم

نشست هم‌اندیشی اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان کهک برگزار شد

قم (پانا) - جلسه هم اندیشی اقامه نماز جماعت در مدارس شهر کهک امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش قم در تالار امام علی (ع) فرمانداری کهک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم‌اندیشی اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان کهک برگزار شد

جلسه هم اندیشی اقامه نماز جماعت در مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستان کهک و مدیران مدارس و نماینده دانش آموزان امروز در تالار امام (ع) فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «علی مهجوری» رئیس آموزش و پرورش شهر کهک طی سخنانی اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش شهر کهک به مدارس توجه ویژه ای دارد و توانسته است رتبه اول را نواحی کسب کند و در بین تمام برنامه هایی که آموزش و پرورش به آنها توجه دارد، نماز مهم ترین آنها است.

وی گفت: امسال نماز خانه ای در روستای ورجان تاسیس شد و توانسته ایم عده ی زیادی از دانش آموزان را جذب نماز کنیم؛ دارالقرآن نیز فعالیت های زیادی داشته است و در تلاشیم طرح روانخوانی و روخوانی قرآن را در این دارالقرآن رواج بدهیم، اما مسئله ای که قابل توجه است، کمبود امام جماعت برای مدارس است.

سپس حجت الاسلام زینی وند به نمایندگی ائمه جماعت روستاها چالش هایی که در رابطه با نمازخوانی مانند عدم حضور کادر آموزشی در نمازخانه مدرسه، انتخاب یک امام جماعت توانمند، عدم جذابیت فضای نمازخانه مدرسه، تشکیل هیئت امنای نمازخانه و تداخل ساعت های درسی با زنگ نماز را بیان کرد.

در ادامه، سمیعی به عنوان نماینده مدیران مدارس شهر کهک درباره علل عدم توجه برخی دانش آموزان به نماز بیاناتی ایراد کرد.

سپس مهسارسولی به عنوان نماینده دانش آموزان ایده ها و پیشنهادهایی مانند برگزاری جلساتی برای خانواده ها و صحبت با آنها و فرزندانشان و ایجاد حس رقابت با دادن جوایزی نفیس به دانش آموزان را مطرح کرد.

وی گفت: باید شبهاتی که در ذهن دانش آموزان است، رفع شود و دانش آموزان با عشق به سمت نماز بیایند.

سپس حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه روستای فردو، فعالیت هایی که در این مدت برای علاقه مند کردن دانش آموزان به نماز انجام داده است را مطرح کرد.

وی گفت: می‌توان به وسیله راه هایی دانش اموزان را ترغیب به نماز کرد و به انها جایزه داد.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: مهم ترین نکته در جهان هستی نماز است، نماز نور چشم ماست و باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهیم.

وی گفت: حضور در مسجد خود به تنهایی عبادت محسوب می‌شود پس باید بین مسجد و مدرسه تعامل بسیار زیادی به وجود بیاید و به همین دلیل دانش آموزان نه تنها برای نماز، بلکه برای کارهای دیگر هم در مسجد حاضر شوند تا با مسجد انس پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استن قم تصریح کرد: در مساجد باید نگاه ها اصلاح شود و صف اول را به نوجوانان اختصاص دهند همچنین از نوجوانان تقدیر و تشکر کنند تا نماز در ذهن آنها ماندگار شود.

در پایان این مراسم از دانش آموزانی که توانسته اند در پویش های پیشتازان رتبه بیاورند، تقدیر شد.

دانش آموز خبرنگار: مهسا رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار