برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز در شهر کهک

قم (پانا) - ششمین اجلاسیه استانی نماز با حضور مسئولان استان قم و شهر کهک امروز در تالار امام علی (ع) فرمانداری کهک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز در شهر کهک

ششمین اجلاسیه استانی نماز با حضور مسئولان استانی و شهرستان کهک امروز در تالار امام علی (ع) فرمانداری این شهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از سخنرانی امام جمعه روستای فردو، امام جمعه کهک با اشاره به دومسئله اساسی نماز اظهار داشت: در دو عرصه مصلی و مصلا باید تحولاتی ایجاد شود زیرا سرشاخه ی همه ی عبادات دینی نماز است و باید نمازخانه های بیشتری در شهر کهک و استان قم ساخته شود و برای نکته ی دوم که مصلی است باید یک برنامه ریزی اساسی ایجاد شود تا نوجوانان بیشتری به سمت نماز کشیده شوند.
سپس محمد خامه یار مسئول ستاد اقامه نماز بعد از تقدیر و تشکر از حضور مسئولین گفت: قرار است یک نماز خانه در سه راهی میم و یک مدرسه دیگر در ورجان که فاقد نماز خانه است مجهز به نمازخانه ای شود. یکی دیگر از برنامه ها ساخت یک نماز خانه ی بزرگ در ابتدای ورودی این شهر است.
در ادامه، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با توجه به افزایش علائق نوجوانان و جوانان به نماز و آموزه های دینی گفت: یکی از اموزه های مهم دینی ما که نقش بسیاری در جامعه و تربیت نوجوانان دارد مسئله مهم نماز است.
وی افزود: ما برای تشویق آنها به این سمت باید یک راهکار متعادل را در پیش بگیریم و راهکار های ما افراطی و تفریطی نباشد زیرا قلب نوجوان بسیار ظریف است و تحمل افراط و تفریط را ندارد.
امام جمعه قم گفت: یکی از راهکار های ایجاد عشق به نماز در نوجوانان ایجاد مهرورزی به انهاست. راه دیگر الگوبردارری انها از اولیا و معلمان است وقتی نوجوان ببیند که اولیا و معلمان او عاشق نماز هستند او نیز به طور ناخوداگاه عاشق نماز میشود. راهکاری دیگر ایجاد برنامه ریزی است و باید برای ساعات نماز در مدارس برنامه ریزی شود.
وی افزود: مومن تنها زیر سایه نماز میتواند اوج بگیرد و ما باید نماز را با فکر و اندیشه بخوانیم تا پیام های ان را دریافت کنیم . به طور مثال یکی از پیام های نماز وقت شناسی و نظم است و تاکید بر نماز اول وقت نیز به همین دلیل است .
در پایان، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش مطالبی در رابطه با ایجاد انگیزه نمازخوانی در نوجوانان بیان کرد.
در مراسم فوق از دست اندرکاران اقامه نماز با تقدیم هدایایی تجلیل شد.
دانش آموز خبرنگار/ مهسا رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار