نماینده مجلس دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری:

دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی روز قدس وحدت مسلمانان را هرچه باشکوه تر به تصویر بکشند

کوهرنگ (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به اهمیت روز قدس گفت دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی روز قدس، وحدت مسلمانان در مقابل دسیسه‌های دشمنان مستکبر را هرچه باشکوه‌تر به تصویر بکشند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی روز قدس وحدت مسلمانان را هرچه باشکوه تر به تصویر بکشند

کامران غیبی حاجیور ، نماینده یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی به بیان اهمیت روز قدس پرداخت و به پانا گفت: حضرت آیت الله خمینی در بخشی از بیانات خود فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام است روز حکومت اسلامی است» این سخن به خوبی نشان می دهد که این روز تنها به مردم قدس اختصاص ندارد بلکه همه مسلمین باید با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس ،وحدت خود را به جهانیان اثبات کنند و نشان دهند که همواره در مقابل ظلم و جفای مستکبرین نسبت به مستضعفین خواهند ایستاد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و همگانی مسلمانان است، افزود: در نظام آموزشی کشور ما می بایست،اقدامات و برنامه ریزی های لازم در راستای آگاه سازی و دانش افزایی دانش آموزان نسبت به ارزش و اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در دستور کار قرار گیرد؛ تا دانش آموزان بیشتر به اهمیت روز قدس پی ببرند.از این رو ائمه جماعت و همچنین مربیان پرورشی مدارس باید نسبت به این امور،اقدامات کافی را صورت پذیرند.

غیبی در ادامه گفت: اطلاع رسانی در فضای مجازی جهت حضور پرشور دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس،انتشار فراخوان برگزاری مسابقات نقاشی،کاریکاتور،برشور و ...با محوریت روز قدس در بین دانش آموزان می تواند گامی موثر برای تشویق و ترغیب آنها برای حضور در راهپیمایی روز قدس باشد.

رئیس مجلس دانش آموزی استان،حضور دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس را اقدامی موثر برای حائز اهمیت نشان دادن این روز در بین مسلمانان و همچنین وحدت و انسجام آنها برشمرد و عنوان کرد: دانش آموزان این مرز و بوم به عنوان نسل نوجوان و جوان آینده ساز ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی روز قدس اهمیت و ارزش این روز در بین مسلمان جهان را به باشکوه ترین حالت ممکن به تصویر می کشند. آنها با حضور پر رنگ خود در این مراسم با شکوه تمرین صف بندی و ایستادگی حق در مقابل باطل را انجام می دهند که نه تنها حضورشان دولت های اسلام ستیز و مستکبر غربی را محکوم می کند بلکه خود نیز به عنوان عضوی در جامعه ی اسلامی برای آینده کشور گام بر می دارند و به تمرین دفاع از حق می پردازند.

وی در ادامه سخنان خود از دانش آموزان خواست تا با حضور در راهپیمایی روز قدس سال ۱۴۰۱،وحدت مسلمانان در مقابل دسیسه های دشمنان مستکبر را هرچه باشکوه تر به تصویر بکشند.

غیبی اشاره ای نیز به روزه داری دانش آموزان در شرایط حضوری شدن کلاس های درس داشت و گفت: متأسفانه به علت شیوع بیماری منحوس کرونا به مدت دو سال آموزش در کشور به صورت غیر حضوری و عموما در فضای مجازی بوده است که این موضوع، آسیب ها و عواقب نامطلوبی را از وجه درسی و فرهنگی برای دانش آموزان به همراه داشته است،بنابراین برگزاری کلاس ها به صورت حضوری برای دانش آموزان یک فرصت مناسب برای جبران این آسیب ها محسوب می شود و دانش آموزان در این مدت،بیشتر به اهمیت آموزش حضوری پی می برند،روزه گرفتن برای دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند در این شرایط نه تنها منافاتی را با کلاس های درس آنها ایجاد نمی کند بلکه باعث تقویت و پرورش روحیه معنوی و شکیبایی آنها می شود. همچنین تحقیقات نشان داده که بدن انسان در طول سال نیاز به استراحت دارد، به همین دلیل دین اسلام که به نحوی در بسیاری از زمینه های علمی حقایق را بیان کرده ، روزه را واجب دانسته است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان با رعایت نکات تغذیه ای مناسب و مصرف مواد مغذی سالم در زمان افطار تا سحر می توانند بدون اینکه آسیبی به بدن یا امور درسی شان برسد این تکلیف شرعی واجب را به جا آورند.

وی در پایان از اشتیاق دانش آموزان نیز نسبت به روزه گرفتن خبر داد و گفت: بسیاری از دانش آموزان در ماه مبارک رمضان برای روزه گرفتن مشتاق‌ و علاقه مند هستند چرا که روزه داری نتایج و آثار مثبت فراوانی را در روح و روان دانش آموزان به دنبال دارد که از بارز ترین آنها، برانگیخته شدن حس همدردی نسبت به مستمندان ،همنوعان تنگدست و آموزش صبر و پایداری در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی است.دانش آموزان با روزه گرفتن به درک این مسائل می رسند و با صبر و پایداری، خود را با این کار مورد آزمایش قرار می‌دهند و این احساسات را در وجود خود تقویت می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار : حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار