معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی:

روز قدس یک تکلیف است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی روز قدس را یک نگاه تکلیف‌محور دانسته و بر اهمیت بسیار زیاد این روز تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روز قدس یک تکلیف است

طاهر علمی ضمن تبریک پیشاپیش روز قدس اظهار کرد: با توجه به‌ برنامه ریزی های شورای هماهنگی استان، راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۱ شروع می شود و در این راستا ما دو برنامه حضوری و غیرحضوری داریم.

وی ادامه داد: سخنران این برنامه نماینده محترم مجلس هستند که بعد از سخنرانی نماز جمعه شروع می‌شود و در این راهپیمایی باید تمامی اقشار مختلف حضور پیدا کنند اما حضور قشر دانش آموز باید پررنگ تر باشد چرا که دانش آموزان، آینده سازان کشور و یاوران انقلاب هستند، بنابراین نیت روز قدس بیشتر برای بیدارسازی جوانان و نوجوانان سراسر دنیا است.

علمی اظهار کرد: روز قدس ابتکار امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ بوده که آخرین جمعه را به عنوان روز قدس با هدف یادآوری استکبار ستیزی نام گذاری کردند. در این روز مسلمانان جهان همراه مسلمانان ایران نسبت به اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برای نابودی اسرائیل فریاد می زنند.

وی افزود: روز قدس از زوایای گوناگون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بنابراین اهرم فشار بر علیه رژیم صهیونیستی تقویت بیش از بیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری بین مسلمانان است که با این وجود می‌توانیم آرمان های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه را با حذف نقش ها و توطئه های استکبار، روشن و واضح کنیم. همچنین باید آگاه‌سازی، بیداری و دعوت به موقع و بصیرت دانش آموزان و معلمان در روز قدس را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: شاخص های تکلیف محور برای شرکت در راهپیمایی روز قدس از چند شاخص برخوردار است و شرکت در راهپیمایی از وظیفه های شرعی مسلمانان است. اولین شاخص زمان شناسی است، یعنی جوانان ایران با بیداری و بصیرتی که دارند زمان را خوب مدیریت می‌کنند و نسبت به توطئه های دشمن آگاهی دارند. دومین آنها دشمن شناسی است. امروز غده سرطانی در منطقه، اسرائیل است و همچنین مبنای شناخت دشمن از سوی جمهوری اسلامی برای جهانیان به عنوان‌ اشغالگر شناخته شده است.

علمی افزود: سومین شاخص ظرفیت شناسی است یعنی افق دید ما در این راستا فراهم آوردن بحث مهدویت است که باید در این زمینه ظرفیت شناسی بین جوانان و اقشار مختلف اتفاق بیفتد تا آن تکلیف محور به عمل و نتیجه تبدیل شود. چهارمین و آخرین شاخص امام شناسی است یعنی امام به عنوان جلودار و پیشوا در جریان مبارزه با استکبار جهانی قرار پیدا کرده و ما این را نباید فراموش کنیم، بنابراین باید در بیداری جوانان و نوجوانان این چهار شاخص به خوبی تداوم پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نمایشگاهی با عنوان "قصه غصه" و با محوریت عکاسی، نقاشی، روزنامه‌نگاری و... برپا می‌شود. همچنین تئاتر خیابانی نیز برگزار خواهد شد. اگر بتوانیم تشریح نمادین شهدای انتفاضی را به صورت نمادین با استفاده از دانش آموزان انجام دهیم خیلی خوب می‌شود و شعار دانش آموزان در روز قدس «اسرائیل بزرگترین تروریسم دنیا» خواهد بود.

علمی ضمن اشاره به راه اندازی پویش دانش آموزی گفت: راه اندازی پویش دانش آموزی تحت عنوان «تا نابودی اسرائیل کودک کش»، ساخت ماکت هویت فلسطین توسط دانش آموزان، امضای طومار توسط سفیران دانش آموز با عنوان « حمایت از مردم فلسطین » و برپایی سرودهای دانش آموزی در مسیر راهپیمایی از جمله برنامه های روز قدس امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: روز قدس با هدف ایجاد روحیه نشاط و شور با محوریت دفاع از مردم فلسطین و بصیرت افزایی دانش آموزان و ایجاد میدان مبارزه با رژیم صهیونیست با محوریت بیداری اسلامی دانش آموزی و جوانان در روز قدس است. امیدواریم بتوانیم در این روز مراسمات را به بهترین شکل برگزار کنیم و دانش آموزان را در این زمینه پررنگ تر از همیشه ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار