وزیر آموزش و پرورش:
حدود ۸۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی مشمول طرح رتبهبندی معلمان هستند
اعتبار پیشبینی شده برای اجرای رتبهبندی تقریبا ۳.۵ برابر بودجه و اعتبار پیشبینی شده در دولت قبل خواهد بود/ اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود
اردبیل (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در فرودگاه اردبیل اعلام کرد حدود ۸۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی مشمول طرح رتبهبندی معلمان هستند و این طرح پس از دو مرحله بررسی و تصویب در هیات دولت، به اجرا در میآید.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر کوتاه به اردبیل گفت: در طرح رتبهبندی معلمان در دولت قبلی برای سه سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده بود ولی در دولت کنونی برای ۱.۵ سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به پیشبینی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال آینده افزود: این میزان اعتبار تقریبا ۳.۵ برابر بودجه و اعتبار پیشبینی شده در دولت قبل خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و نیز توجه جدی برای رفع دغدغه معیشتی معلمان نشان می دهد که دولت، مجلس و شورای نگهبان به معلمان توجه جدی وجود دارند.
وی اظهار کرد: در این طرح به نخبگان فعال در آموزش و پرورش، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی توجه جدی شده و حتی کارکنان اداری مشمول هم از اجرای این طرح بهرهمند خواهند شد.
نوری همچنین گفت: آییننامه این طرح نوشته شده و برخی ایرادهای وارد شده در حال رفع است و به طور طبیعی دو مرحله بررسی هم نیاز دارد و اگر ایرادها رفع شده و خبرگان قانع بشوند، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: امتحانات خردادماه مدارس حضوری خواهد بود چرا که ستاد کشوری کرونا محدودیتی برای برگزاری کلاس درس و امتحانات اعلام نکرده است.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی هم در سر کلاس و در جلسات امتحان و با تقدیر از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مناسب کرونا در سطح جامعه، خدمات شبانهروزی معلمان و کادر آموزش در سطح کشور را شایسته تجلیل خواند.
نوری افزود: تاکنون هیچ کلاس درس و مدرسهای در سطح کشور به دلیل ابتلای بیش از حد و یا شیوع کرونا تعطیل نشده است و آموزش به شکل حضوری جریان دارد.
وی گفت: شیوع کرونا از ابعاد مختلف مشکلاتی را برای مردم و بهخصوص معلمان و دانشآموزان ایجاد کرد که بیشترین اثر آن در بعد تربیتی بود و اگر اولیا به طور کامل در جریان این آثار قرار بگیرند، یک دقیقه هم فرزندان خود را از حضور در مدرسه محروم نمیکنند.
وزیر آموزش و پروش خواستار مشارکت و همکاری مدیریت مدارس و اولیاء و مربیان در مدیریت وضعیت شیوع کرونا شد و افزود: شرایط حضور دانشآموزان دارای بیماری زمینهای در مدرسه هم باید فراهم شود و برای این منظور باید ضمن کاهش تلاقی زیاد آنها با سایر دانشآموزان، با فاصله بیشتر از سایر دانشآموزان و در کنار پنجره باز و با تهویه مناسب در سر کلاش حضور پیدا کنند.
نوری همه معلمان و دانشآموزان را به صبر بیشتر برای حضور در کلاس درس پس از دو سال دوری از این فضا دعوت کرد و گفت: دانشآموزان هنوز به وضعیت جدید آموزش حضوری عادت نکردهاند چرا که بیش از دو سال است که از فضای کلاس و مدرسه دور بودهاند.
وی بیان کرد: در چنین وضعیتی ممکن است برخی رفتارهایی بروز کند که ناشی از این دوری دانشآموزان و معلمان از همدیگر و نیز حضور دانشآموزان در فضای درس خانگی و به شکل غیرحضوری است.
وزیر آموزش و پرورش معلمان را قشری صبور و با حوصله عنوان کرد و همه کادر آموزشی را به صبر و حوصله فراخواند و ادامه داد: معلمان با صبوری بیشتر با دانشآموزان مواجهه داشته باشند و نباید شاهد حرکات احساسی از طرفین باشیم چرا که به یقین قاطبه آموزش و پرورش و دانشآموزان افرادی صبور و باحوصله هستند.
نوری با تقدیر از عملکرد مطلوب آموزش و پرورش استان اردبیل در امر بازگشایی و آموزش حضوری مدارس استان، اعلام کرد: برابر آخرین آمار، تا اول این هفته، ۹۲ درصد دانشآموزان به شکل حضوری در سطح کلاس درس و در مدرسه تحصیل خود را ادامه دادهاند و بازگشایی کامل مدارس انجام شده است.
وی هشت درصد باقیمانده عدم حضور دانشآموزان در مدارس را نیز مربوط به دانشآموزان پایه دوازدهم عنوان کرد و گفت: درس حضوری این دسته از دانشآموزان هم به رسم نظام آموزشی در این موقع از سال تحصیلی تمام میشود و آنها شروع به مطالعه برای کنکور و امتحانات آخر سال میکنند.
وزیر آموزش و پروش افزود: تعدادی از افراد غیرحاضر در کلاس درس نیز کسانی هستند که نگران سلامتی خود هستند و نگرانی آنها باید برطرف شود و در این راستا، انجمن اولیاء و مربیان، مدیران و همه عوامل آموزش کشور تلاش میکنند که تحصیل آنها به شکل حضوری ولی بدون آسیب ادامه یابد.
ارسال دیدگاه