امام جمعه ملارد:

شاعران در عصر فعلی نباید به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشند

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در عصر شعر رمضان بیان کرد در زمان فعلی، شعرا نباید نسبت به مسائل فرهنگی، اقتصادی و یا جنگ‌های حق و باطل بی تفاوت باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شاعران در عصر فعلی نباید به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، حجت الاسلام مهدی خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد در مراسم عصر شعر رمضان گفت: هنر شعرسازی، مانند سایر سرمایه‌های الهی که خداوند به انسان داده در صورتی که ارزشمند است که در جهت صحیح باشد ولی اگر به عنوان مخرب برای تخریب اعتقادات و باورهای دینی باشد هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه ملارد با اشاره به پیشینه شعر بیان کرد: ائمه معصومین (ع) نیز اگر اشعار خوب خصوصا اگر در ذکر مصائب امام حسین(ع) بود حمایت می‌کردند و گاهی برّندگی یک شعر از برّندگی یک شمشیر هم بیشتر است.

وی افزود: در زمان حاضر نیز شعرا نباید نسبت به مسائل فرهنگی، اقتصادی و یا جنگ های حق و باطل بی تفاوت باشند.

جابر کریمی، فرماندار ملارد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین با بیان این موضوع که باید علاوه بر مسائل فرهنگی دغدغه حمایت از اقتصاد هنرمندان و فرهنگیان نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود:در دولت جهادی همه گروه‌ها باید با اتحاد به پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی کمک کنند که وظیفه خانواده بزرگ فرهنگ و هنر در این جهاد ،بی‌بدیل و غیرقابل انکار بوده است.

رضا مافی، مسئول کانون بسیج هنرمندان ملارد نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین از ادامه‌دار بودن این محافل خبر داد و گفت: هنرمندان ملارد از استعدادهای بالایی برخوردارند که ان‌شالله با حمایت مسئولین، شاهد شکوفایی و درخشش هنرمندان در ملارد باشیم.

در ادامه این مراسم شاعران جوان در کنار شاعران پیشکسوت با قرائت اشعار خود با مضامین قرآنی، مذهبی، ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری زینت بخش محفل بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار