شور و شوق دانش‌آموزان روزه اولی در مدارس

کرج (پانا) - بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی، مدارس بازگشایی شد و این بازگشایی دقیقا با شروع ماه مبارک رمضان مقارن شده است. دانش آموزان دختر و پسری که امسال برای اولین بار تکلیف روزه را در زندگی خود تجربه می‌کنند، نیازمند یاری و همراهی صحیح والدین و معلمان خود هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شور و شوق دانش‌آموزان روزه اولی در مدارس

فراهم‌سازی زمینه مناسب برای روزه‌داری، یکی از وظایف ظریف و بسیار مهم پدران و مادران تعریف می‌شود. روزه‌داری، به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، نیاز به علاقه‌مندسازی به همراه آموزش‌های لازم است و لازم است والدین نسبت به این رفتار دینی، در این روزها به نکاتی توجه داشته باشند.

على همایی یکی از دانش‌آموزان روزه اولی هنرستان براتی کرج است که با شور و شوق از روزه گرفتن در کنار پدر و مادرش حرف می‌زند و خیلی خوشحال است که امسال به سنی رسیده که شرعا می‌تواند روزه بگیرد.

وی در مورد اینکه مدرسه آمدن باعث نمی‌شود دانش‌آموزان روزه نگیرند، گفت: «اتفاقا مدرسه آمدن به روزه گرفتن ما کمک می‌کند که زمان زودتر بگذرد چون سرگرم درس و گفتگو با معلمان و هم سن و سال‌های خودمان می‌شویم و اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شویم.»

مبین و متین خرقانی دو برادر دوقلوی روزه اولی، از حس و حال روزه‌داری خود در مدرسه این‌چنین گفتند: «حس و حال روزه گرفتن و تجربه اولین سال روزه‌داری برای ما و بقیه دانش‌آموزان بسیار شیرین و خاطره‌انگیز است، به‌خصوص که بعد از دو سال و نیم نبودن در مدرسه و دوری از همکلاسی‌ها و دوستان، مدارس هم همزمان با ماه مبارک رمضان حضوری شده‌اند که لذت روزه گرفتن را چند برابر می‌کند و حضوری شدن مدارس هیچ منافاتی با روزه گرفتن ما ندارد.»

سامان دلیری هم با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنم که به من کمک کرد تا بتوانم روزه بگیرم اضافه کرد: «‌تجربه اولین روزه که با حضوری شدن مدارس همراه شده، خیلی لذت‌بخش بود و خیلی از همکلاسی‌های من در مدرسه هستند که روزه اولی‌اند، ما با هم تصمیم گرفتیم که همه ۳۰روز ماه رمضان را روزه بگیریم و بقیه دوستان را هم به روزه گرفتن دعوت کنیم.»

لازم به ذکر است برای نوجوانانی که سال‌های اول روزه‌داری را می‌گذرانند یا سال اولی هستند نکات تغذیه‌ای زیادی وجود دارد، مثلا اینکه حتما افطارها غذای مقوی همراه شیر و لبنیات مصرف کنند. مثل شیر به همراه خرما یا پنیر و گردو، میوه و آب میوه. مصرف زولبیا و بامیه به خاطر شیرینی زیاد کمتر شود و به جای آن از عسل و خرما و مربا تغذیه شود.»

خبرنگار: سید‌نبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار