روایت دانش‌آموز کرمانی از روزه‌داری همزمان با بازگشایی مدارس؛

روزه اولی‌ها با شوری وصف‌ناپذیر در کلاس‌ها حاضر شدند

کرمان (پانا) - آنیسا سپهری، دانش‌آموز دبستان کرامت که از خبرنگاران فعال پانا هم هست امسال روزه اولی است و با حضور در مدرسه و در بین همکلاسی‌هایش که روزه‌دار هستند، حال و هوای مدرسه را در این ایام توصیف کرده است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روزه اولی‌ها با شوری وصف‌ناپذیر در کلاس‌ها حاضر شدند

آنیسا سپهری روزه‌داری همزمان با حضور در مدرسه را اینگونه برای پانا توصیف می‌کند. «سحر که برای سحری بلند می‌شوم حال و هوای جالبی دارد و انگار وقت بیشتری برای انجام فعالیت‌های مدرسه و مسائل دیگر دارم، سفره سحری که جمع می‌شود و صدای اذان که به گوشم می‌رسد و نماز صبح را که می‌خوانم تا رفتن به مدرسه یکی دو ساعتی وقت دارم چند صفحه‌ای قرآن می‌خوانم و بعد دروس مدرسه را مطالعه می‌کنم. انگار وقتم برکت بیشتری پیدا کرده است در این ماه احساس می‌کنیم به خدا نزدیکتر شدیم و خوبی کردن به دیگران لذت بیشتری دارد.»

مدرسه هم رنگ وبوی خدایی گرفته است

او ادامه می‌دهد «وارد مدرسه که شدم کاملا متوجه تغییر حال و هوای مدرسه و دانش آموزان شده و قدم‌ها را تندتر می‌کنم و به جمع بچه‌ها می‌پیوندم. دور تا دور حیاط، دانش آموزان روزه‌دار مشغول صحبت و بازی هستند و بچه‌های کلاس ما هم که اکثرا روزه اولی هستند و با عشق از بیدار شدن در سحر و لحظه افطار صحبت می‌کنند. انگار در و دیوار مدرسه هم حس و حال خوبی دارند و رنگ و بوی خدایی گرفته‌اند.»

باز شدن مدارس خیابان‌ها را زنده کرده است

آنیسا از بازگشایی مدارس در این ماه زیبا ابراز رضایت می‌کند. «بعد از گذشت این مدت که کلاس‌ها مجازی بود، حضور در مدرسه انرژی خاصی به ما داده خصوصا که در ماه رمضان هم قرار داریم و حس معنوی زیبایی است و کلا باز شدن مدارس شهرها و خیابان‌ها را زنده کرده است.»

آنیسا در ادامه می‌گوید: «مدیر و معاونین و همچنین معلم‌های دلسوز ما ضمن توصیه به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی را هم در جلوگیری از بیماری موثر می‌دانند و در این ماه توصیه‌های لازم را به ما می‌کنند که با مشکل مواجه نشویم و به روزه ما لطمه وارد نشود و من خوشحالم که این ماه زیبا باعث شده دلهای همه ما به هم نزدیکتر شود.»

سپهری فضای مجازی را جذاب می‌داند، ولی دور شدن از محیط شاداب مدرسه را باعث خستگی بیش از حد دانش آموزان دانسته و بیان می‌کند: «حضور در مدرسه و بین دوستان و همکلاسی‌ها انرژی ما را بیشتر می‌کند و ارتباط مستقیم با معلم باعث می‌شود درس‌ها را بهتر متوجه شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار