پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد گواهی IPD را اخذ کرد

یزد (پانا) - معاون پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد بیان کرد این پژوهشکده گواهی IPD (پذیرش بیماران بین‌الملل) را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد گواهی IPD را اخذ کرد

علی محمد عبدلی، معاون پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد گفت: برابر نتایج ارزشیابی و ممیزی نهایی به عمل آمده توسط مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد حائز شرایط پذیرش بیماران بین الملل شد.

عبدلی ادامه داد: از این پس بیماران خارج از کشور می توانند نسبت به اخذ گواهی های درمانی بین المللی و ثبت بین المللی نتایج درمانی خود اقدام کنند.

وی به زیرساخت های لازم جهت دریافت گواهی پذیرش بیماران بین الملل اشاره کرد و افزود: توسعه فضای فیزیکی شامل ساخت اتاق بستری و استراحت بیماران بین الملل، تشکیل پرونده بیماران به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی، سه زبانه شدن تابلوها و راه اندازی سایت به سه زبان از سری اقدامات انجام شده در پژوهشکده است.

عبدلی با اشاره به مراجعه سالانه 12 هزار زوج به این پژوهشکده اظهار کرد: چند سالی است که پژوهشکده طب تولیدمثل یزد به عنوان قطب علمی کشور در درمان ناباروری شناخته شده به طوری که 90 درصد مراجعه کنندگان از خارج از استان، 3 درصد مراجعه کنندگان بومی و مابقی از خارج از کشور، این مرکز را برای درمان انتخاب می کنند.

معاون پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد تاکید کرد: خوشبختانه 30درصد زوج‌های ناباروری که به پژوهشکده طب تولیدمثل یزد مراجعه می‌کنند، درمان می‌شوند و ناباروری شان، به تولد نوزاد منتهی می‌شود که این آمار، آمار بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اهمیت ادامه دادن روند درمان گفت: زوج های نابارور در هر دوره درمان 25 درصد شانس موفقیت دارند و با چند دوره مراجعه صاحب فرزند می شوند.

عبدلی تصریح کرد: فعالیت این پژوهشکده به درمان ختم نمی شود و پژوهش پژوهشگران یزدی در زمینه های ژنتیک، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مطابق با استانداردهای روز دنیا در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار