کبری کریمی:

طرح کوچ راهی برای ترویج و تغییر سبک زندگی سالم است

تهران (پانا) -کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 گفت رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین در مدارس با ترویج و تغییر سبک زندگی سلامت محوراست.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح کوچ راهی برای  ترویج و تغییر سبک زندگی سالم است

کبری کریمی؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات بیان کرد: اسامی مدارس و نفراتی که به سبب ثبت اطلاعات تعداد کثیری از دانش آموزان در طرح کوچ شامل تقدیر نامه استانی می باشند، به مدارس ارسال شده است .

کریمی در ادامه گفت: طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) با هدف پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای در مدرسه‌های سراسر کشور اجرا شده است و در نظام تعلیم و تربیت که بر طبق سند تحول بنیادین بنا گذاشته شده است، تربیت ساحت زیستی و بدنی به اندازه تربیت ساحت علمی و فناورانه مهم و دارای اهمیت است و مهارت آموزی باید در مدارس نهادینه شود.

این کارشناس تربیت بدنی گفت: رویکرد توسعه مهارت های بنیادین در مدارس با ترویج و تغییر سبک زندگی سلامت محور امروز با گذشته تغییرات مثبت بسیاری کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش روزافزون دانش‌آموزان چاق و تغییر در سبک زندگی و تغذیه‌ای آن‌ها، وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفته که مسئولان مربوطه را ناچار به پیاده کردن برنامه‌ای برای جلوگیری از پیشروی بیشتر این وضع کرده است.ایده طرح کوچ بر آن بود که در چند نوبت، قد و وزن دانش‌آموزان گرفته شود، شاخص توده بدنی به دست آید، هر دانش‌آموز دریکی از پنج گروه قرار گیرد. اطلاعات وارد سامانه سناد شود، مربی برنامه تغذیه‌ای را در تکمیل برنامه ورزشی ارائه دهد که تقدیر نامه ها بر اساس اسامی مدارس دسته بندی و آماده توزیع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار