فرماندار اسلامشهر:

روزه‌خواری درملأ عام به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است

اسلامشهر (پانا) -فرماندار اسلامشهر روزه‌خواری درملأ عام را به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران دانست و با توجه به حرمت‌شکنی برخی افراد در ماه مبارک رمضان در شهرستان اسلامشهر، از نیروی انتظامی و اتاق اصناف خواست تا با جدیت بیشتری نسبت به قبل به وظایف خود در زمینه مقابله با روزه خواری در ملأعام عمل کنند .

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روزه‌خواری درملأ عام به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به انتقاد مردم از برخی حرمت‌شکنی‌ها و روزه خواری در ماه مبارک رمضان که در سال‌های اخیر افزایش یافته اظهار کرد: جلسه فوری در این خصوص با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط در فرمانداری تشکیل خواهد شد و تصمیمات ویژه جهت اجرا در ایام‌باقی مانده از ماه رمضان اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تظاهر به روزه خواری عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و در بعد اجتماعی نیز به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است، تصریح کرد: از افرادی که شرعاً امکان روزه گرفتن ندارند درخواست داریم تا حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

فرماندار اسلامشهر بر ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با روزه خواری در ملأ عام و اجرای اصل واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توسط همگان با کلامی نرم و اثرگذار اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیروی انتظامی نیز با اولویت تذکر و ارشاد لسانی و در نهایت برخورد قانونی با هنجار شکنی و روزه‌خواری را در دستور کار خواهد داشت.

رییس شورای تامین اسلامشهر همچنین بر ضرورت تشکیل تیم‌های گشت مشترک و تشدید نظارت و بازرسی از بازار شهرستان و فعالیت مراکز فروش مواد غذایی، رستوران‌ها، و... در طول ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد و ادامه داد: به غیر از رستوران‌هایی که مجوز فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان را دریافت کردند هیچ یک از رستوران‌ها حق فعالیت در طول روز را ندارند و باید با واحدهای صنفی متخلف برخورد قاطع صورت گیرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار