مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

«کمیته حمایت و توسعه مهارت» در آموزش و پرورش مازندران تشکیل می‌شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت مهارت‌محوری در دانش‌آموزان گفت «کمیته حمایت و توسعه مهارت» در آموزش و پرورش مازندران تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
«کمیته حمایت و توسعه مهارت» در آموزش و پرورش مازندران تشکیل می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «مصطفی عابدی» در نشست مشترک با همکاران معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروز در جامعه نیازمند تربیت دانش‌آموزان مهارت‌محور هستیم، تصریح کرد: همه ما باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا متوسطه با چند مهارت آشنا شده و توانایی بکارگیری آن را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل تیمی برای پیگیری این امر مهم در تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: از این رو تصمیم داریم کمیته‌ای به نام «کمیته حمایت و توسعه مهارت» در آموزش و پرورش مازندران تشکیل شود و افراد مرتبط با این موضوع در کمیته مربوطه حاضر شده و در مورد مهم‌ترین جنبه‌های ارتقاء مهارت‌محوری در دانش‌آموزان استان تصمیم‌گیری شود. این کمیته مسئولیت طراحی، اجرا، پیگیری، و تنظیم برنامه های مرتبط با مهارت محوری را برعهده دارد.

عابدی در همین راستا دست‌ورزی را از مهم‌ترین راه‌های یادگیری ذکر کرده و افزود: متأسفانه این امر در سال‌های اخیر تا حدی به فراموشی سپرده شده و دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان ابتدایی از کارهای دستی دور شده‌اند. کارهایی که سر انگشتان را درگیر می‌کند موجب سلامتی فرد، کارکرد بهتر مغز و یادگیری بهتر می‌شود. باید به همان فضای دوران گذشته بازگردیم و کار دستی، آزمایش کردن، تمرین کردن با ابزارها و ... برای دانش‌آموزان اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، به آسیب مهمی که معمولا بدنه نظام اداری و مدیریتی را درگیر خود می‌کند اشاره کرده و گفت: مهم‌ترین مساله این است که برای مساله‌یابی زمان اختصاص نمی‌دهیم. اگر مساله را به خوبی تشخیص ندهیم نمی‌توانیم برای حل آن گام برداریم. به همین خاطر دچار «فلج سیستمی» می‌شویم که در این حالت همه چیز حالت سکون پیدا کرده و هیچ تغییر و تحولی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها، افزود: همه ما می‌دانیم که در زمینه بودجه، نیروی انسانی و ... دچار محدودیت هستیم. اما باید با همین شرایط موجود سعی کنیم قطار تعلیم و تربیت را پیش برده و بهترین بازدهی را داشته باشیم. ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیمی داریم که باید با شناسایی آنها سعی در پوشش خلاء‌ها و جبران فرصت‌های ازدسته رفته کنیم. به‌ویژه باید فرصت بازگشایی حضوری مدارس را قدر دانسته و برای جبران کمبودهای دو سال اخیر تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار