بگوویچ:

شانس قهرمانی کم شده اما باید به پرسپولیسِ یحیی امیدوار بود

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است این تیم همچنان شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شانس قهرمانی کم شده اما باید به پرسپولیسِ یحیی امیدوار بود

وینکو بگوویچ که هفده سال در ایران سابقه مربیگری دارد و سال‌ها با تیم‌های مختلفی کار کرده است در مصاحبه‌ای با ایران ورزشی نظرات خود پیرامون پرسپولیس این فصل و خبرهایی که در رابطه با حضورش در این تیم شنیده شد را عنوان کرد:

شنیده شده که پرسپولیس قصد دارد شما را به عنوان مدیر فنی تیم استخدام کند؟

من هم جسته و گریخته حرف‌هایی در این رابطه شنیده‌ام اما فعلاً صحبت مستقیمی با من انجام نشده است.

تمایل‌ داری که به پرسپولیس برگردی؟

پرسپولیس بزرگترین تیم ایران و به نوعی پر‌طرفدار‌ترین تیم ایران و آسیاست، تیمی که مربیان زیادی تمایل به کار در آن را دارند، از همین رو من هم دوست دارم که به پرسپولیس بیایم و اگر صحبت شود خیلی علاقه دارم تا به تیمی برگردم که خاطرات خوبی با هوادارانش دارم.

از یحیی شناخت دارید. او امسال در کسب قهرمانی موفق می‌شود؟

یحیی چند سال در فولاد و پرسپولیس شاگردم بود. شخصی که در زمان بازیگری و مربیگری انصافاً یکی از بهترین‌هاست و فوتبال ایران باید قدر چنین مربیانی را بداند. مربیانی که تحول خوبی را در فوتبال ایران به وجود آورده‌اند و نشان داده‌اند به لحاظ فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یحیی در تیم‌هایی که کار کرده؛ از جمله مربیگری در پرسپولیس ارزش خودش را نشان داده است. به همین دلیل باید به او و تیمش امیدوار بود و از کسب موفقیتی دیگر نباید ناامید بود.

با وجود فاصله شش امتیازی با صدر و شش هفته باقیمانده، شانس قهرمانی برای پرسپولیس قائل هستید؟

بازی راحتی که در لیگ وجود ندارد خصوصاً در هفته‌های پایانی که به نوعی بازی‌ها سخت‌تر می‌شود اما فکر می‌کنم سه بازی از شش بازی باقی مانده استقلال سخت‌تر باشد و به نوعی شاید قرعه پرسپولیس تا حدودی در شش بازی پایانی به نوعی بهتر از استقلال باشد، هر چند این یک حقیقت است که اگر پرسپولیس می‌خواهد برنده باشد باید در همه بازی‌های باقی‌مانده‌اش برنده و منتظر از دست دادن امتیازات تیم صدرنشین باشد. شاید شانس قهرمانی پرسپولیس کمتر شده باشد اما هنوز من به تیم پرسپولیس با هدایت یحیی خیلی امیدوارم و می‌دانم که یحیی چه توانایی‌های فنی بالایی دارد و در سخت‌ترین شرایط به نوعی می‌تواند بهترین کارآیی را داشته باشد.

یعنی معتقدید کسب ششمین قهرمانی متوالی برای پرسپولیس شدنی است!

باید این را در نظر بگیرید که پرسپولیس با برانکو و یحیی پنج قهرمانی متوالی کسب کرده، کاری که از عهده هر تیم و هر مربی‌ای برنمی‌آید. از همین رو من باز هم به چنین تیمی که در فوتبال ایران توانسته برای خودش یک رکورد کسب کند خیلی امیدوارم. این هم یک حقیقت غیر قابل کتمان در یک تیم است که کسب قهرمانی هر سال سخت‌تر می‌شود اما تیمی مانند پرسپولیس که رکوردشکنی در امر قهرمانی برایش یک عادت شده باز هم می‌تواند رکوردی دیگر خلق کند. معتقدم باور قهرمانی هنوز هم در پرسپولیس وجود دارد.

در رابطه با گروهی که ایران در جام جهانی در آن قرار گرفته چه صحبتی دارید؟

همیشه گفته‌ام به واسطه 17 سال کار در ایران، کشور شما را کشور دوم خودم می‌دانم و علاقه زیادی به آنجا دارم. از صمیم قلب می‌خواهم که ایران در جام جهانی قطر موفق شود. خوشبختانه تیم ایران با مربیگری اسکوچیچ و لژیونرهایی که دارد واقعاً تیم خوب و قوی و قابل احترامی محسوب می‌شود. از همین رو هیچ تیمی حق ندارد ایران را دست‌کم بگیرد. انگلیس تیم بزرگی است و دو تیم دیگر هم راحت و بدون دردسر نیستند. با این حال، به همان اندازه هم تیم ایران تجربه خوبی از حضور در جام جهانی دارد و بازیکنانش هم قادرند کارهای بزرگی در جام جهانی انجام دهند. من به موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی قطر امیدوارم.

یعنی معتقدید که تیم ایران برای اولین بار می‌تواند از گروهش صعود کند؟

بازی در جام جهانی که بزرگترین ویترین دنیا است، کار سختی محسوب می‌شود اما ایران توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد. به همین دلیل خیلی امیدوارم کشوری که جزو اولین تیم‌های صعود کننده به جام جهانی بوده قادر باشد برای اولین بار به دور بعدی صعود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار