بهره برداری از سه ایستگاه پمپاژ آبی و عواید حاصل از آن درشهرستان بدره

بدره (پانا) - رئیس جهادکشاورزی شهرستان بدره خبر داد طی اقداماتی که در راستای تبدیل کردن اراضی دیم به آبی صورت گرفت، سه ایستگاه پمپاژ آبی شهرک ولی عصر،هندمینی و زرانگوش ایجاد شد که علاوه بر آبی کردن اراضی،عواید جانبی آن موجب اشتغالزایی در شهرستان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از سه ایستگاه پمپاژ آبی و عواید حاصل از آن درشهرستان بدره

علی پورمحمد عنوان کرد: شهر بدره که به تازگی از محدوده شهرستان دره شهر جدا شده و به شهرستان تغییر وضعیت داده است، دارای زمین های حاصلخیز از جمله ١٢ هزار هکتار زمین کشاورزی به صورت دیم و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت آبی است که با ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ آب مذکور، سطح کشت آبی نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر اراضی آبی شهرستان در مجاورت سد سیمره واقع شده، ایجاد پمپاژ مناسب آب انگیزه همکاری بیش از پیش مردم را سبب شده است، بطوریکه توانستیم بیش از ۲۱ قفس پرورش ماهی قزل آلا در پشت سد سیمره به بهره برداری برسانیم که موجب اشتغال زایی برای بیش از ۵۰ نفر شد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بدره ادامه داد: با در نظر گرفتن استعداد آبی و خاکی این شهرستان علاوه بر تولید ۳۰۰ تن آبزیان و پرورش ماهی، دارای ۱۵واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت۳۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی با تولید بیش از ۴ هزار تن گوشت سفید در هر دوره دارا است.

وی در پایان با تاکید بر در دسترس بودن منابع آبی لازم و مزیت دوچندان کشت باغات در اراضی شیب دار، جهت استفاده بهینه و مضاعف، کشاورزان منطقه را به این امر مهم توصیه کرد.

خبرنگار: مبینا نورعلیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار