مدیرکل آموزش و پرورش استان در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب:

۷۸ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۹۶ درصد دانش‌آموزان استان دز اول و ۷۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند‌.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۷۸ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

حسنعلی میرعبدی در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب که از شبکه استانی هامون پخش شد، از انجام بیش از ۵ هزار بازدید نظارتی توسط ادارات ارزیابی عملکرد و بازرسی آموزش و پرورش و دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان از شرایط آموزش حضوری در مدارس استان خبر داد.

وی در این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا مدارس استان برای بازگشایی حضوری آمادگی لازم را داشته اند، اظهار کرد: روند حضوری شدن مدارس موضوع جدیدی نبوده، بلکه از مهرماه سال ۱۴۰۰ نیز به صورت تدریجی و در سه مرحله شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس به صورت گروه بندی بودیم، اما حضوری شدن مدارس بعد از تعطیلات نوروزی بنا بر دستور العمل ابلاغ شده وزارت متبوع با حضور صددرصدی جمعیت کلاس‌ها انجام شد.

میرعبدی ادامه داد: این دستورالعمل از ۹ فروردین به همه شهرستان ها و مناطق استان ابلاغ شد و همه همکاران ستادی و صف در استان در ایام تعطیلات نوروزی برای آماده سازی مدارس اقدام کردند تا شرایط برای حضور دانش آموزان آماده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت های لازم برای حضور همه دانش آموزان در شرایط وجود بیماری کرونا در مدارس فراهم است یا خیر، تصریح کرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی در استان، با وجود همه تلاش هایی که توسط آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی، خیرین، گروه‌های جهادی و نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران در امر خطیر مدرسه سازی در حال انجام است، با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، اما همچنان با سرانه فضای آموزشی ۳.۲ مترمربع استان با میانگین این سرانه در کشور که ۵.۵ مترمربع است، فاصله داریم.

وی افزود: با این وجود این اختیار را به مدیران مدارس داده‌ایم که با توجه به شرایط مدرسه، تراکم جمعیت و تهویه مناسب، فضای حضوری مدارس را مدیریت کنند.

میرعبدی استفاده از ماسک، تهویه مناسب و وجود مواد ضدعفونی کننده را سه شرط اصلی ستاد مدیریت کرونا برای فعالیت حضوری مدارس عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا پایان سال ۱۴۰۰ سه مرحله سرانه بهداشتی برای مدارس استان واریز شده است و مدارس از این نظر مشکلی برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز ندارند.

وی در خصوص عدم توانایی مالی بسیاری از خانواده ها برای تامین ماسک مورد نیاز دانش آموزان گفت: با توجه به شرایط ویژه در استان، در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونا به دستور استاندار ۱۰۰ هزار ماسک از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ویژه دانش آموزان تامین شد. از طرفی از ظرفیت هنرستان‌ها نیز برای تولید ماسک ویژه دانش آموزان استفاده کرده ایم.

میرعبدی با تاکید بر این نکته که مدارس نباید دانش آموزان را به تهیه مواد ضدعفونی کننده برای مدرسه ملزم کنند، گفت: هیچ مشکلی در خصوص سرانه بهداشتی و آموزشی مدارس در استان وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به مطالبه مردمی مبنی بر عدم تجهیز برخی مدارس به وسایل سرمایشی گفت: تمامی مشکلات مدارس مخصوصا در خصوص وسایل سرمایشی از سراسر استان احصا و برای وزارت آموزش و پرورش نیز ارسال شده و برخی از آنها هم در استان در حال رفع شدن است.

میرعبدی در پاسخ به این سوال که در این نوبت از بازگشایی مدارس چرا دانش آموزان گروه بندی نشدند، اظهار کرد: حضور همه دانش آموزان در کلاس ‌ها طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و از آنجایی که مدت زیادی تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده است، برای بهره مندی همه دانش آموزان از مطالب آموزشی، پیشگیری از افت تحصیلی بیش از این و آمادگی آنان برای امتحانات نوبت دوم، بهترین حالت حضور همه دانش آموزان در کلاس درس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به این سوال که چرا در برخی مدارس مربی بهداشت وجود ندارد، گفت: به طور کلی کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان است که متعاقب آن با کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس نیز مواجه هستیم، اما با این وجود مدیران و معاونین مدارس وظیفه مراقبت از سلامت دانش آموزان را برعهده گرفته و اطلاعات مورد نیاز در سامانه «ایران من» را ثبت می کنند.

میرعبدی بر مشارکت و همراهی والدین در این زمینه تاکید کرد و گفت: از همه والدین محترم درخواست می کنم در صورتی که در فرزندان خود یا سایر اعضای خانواده علایم بیماری کرونا را مشاهده کردند، به مدیر و عوامل مدرسه اطلاع دهند و در این زمینه به ما در حفظ و صیانت از سلامت دانش آموزان کمک کنند.اعتماد و همراهی اولیا بسیاری از مشکلات را در این باب کاهش خواهد داد.

در بخش دیگری از برنامه، میرعبدی به وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان در استان اشاره و اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۹۸ درصد معلمان دز دوم و قریب به ۶۰ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند‌.

میرعبدی ادامه داد: ۹۶ درصد دانش آموزان نیز دز اول و ۷۸ درصد دز دوم را دریافت کرده اند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار