طرح «ماه، یار زمین» در قم اجرا می‌شود

قم(پانا)- طرح «ماه، یار زمین»، به منظور افزایش همیاری اعضای هلال‌احمر در برنامه‌های محیط زیستی ویژه گروه‌های سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال در قم اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح «ماه، یار زمین» در قم اجرا می‌شود

طرح «ماه، یار زمین»، با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی کودکان و نوجوانان در قبال محیط زیست با تاکید بر تقویت نگاه تیز بین، ذهن مسئله محور و راه حل گرا در سه گام ویژه گروه های سنی 4 تا 18 سال اجرا می شود.

در گام اول، از دانش آموزان خواسته می شود با نگاهی دقیق مسائل محیط زیست را چه در سطح خرد مانند استفاده بیش از حد پلاستیک و یا کمی بزرگتر مربوط به اقلیم محل زندگی همچون انباشت زباله در مراتع اطراف شهر، کشته شدن حیوانات در زیستگاه خود و...با روش های میدانی و بحث و گفتگو با خانواده، دوستان، معلمان و کارشناسان بیابند.

در گام دوم و ارائه راه حل، پس از یافتن مسئله و جمع آوری اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر، نسبت به ارائه راه حل و راهکار برای رفع آن مشکل اقدام می شود که در این گام نیز دانش آموزان می توانند از والدین و مربیان و ... خود کمک بگیرند که البته تاکید بر اندیشه و خلاقیت شخص دانش آموز است.

در گام سوم نیز که تعهد درونی فرد به رعایت راهکار در حفظ محیط زیست نامگذاری شده، کلیه مشارکت کنندگان، به انجام حداقل یک اقدام در راستای حفظ محیط زیست مانند کم کردن استفاده از کیسه پلاستیکی و استفاده از حمل و نقل عمومی و... در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست، خود را متعهد می دانند.

شرکت کنندگان می بایست مسئله و راه حل پیشنهادی خود را به شیوه ای مطابق سن و علایق خود به یکی از 3 شیوه ارسال فیلم یا گزارش خبری مستند 59 ثانیه ای و عکس و یا نقاشی ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار حداکثر تا 31 فروردین ۱۴۰۱ اعلام شده و علاقمند به شرکت در این طرح، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزییات و شرایط، با شماره 09362071495 هلال احمر استان قم در پیام رسان ایتا ارتباط برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار