در گفتوگو با دانشآموزان مطرح شد:
حضور مجدد در مدرسه به معنای مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند آموزش است
ملارد (پانا) - دانشآموزان ملارد در مورد بازگشایی مدارس عنوان کردند در محیط کلاس و درس با رعایت پروتکلهای بهداشتی حضور مییابند که باعث مشارکت دوباره دانشآموزان در مسائل آموزشی و یادگیری فعال شده است.
بدون شک هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست؛ به همین دلیل پس از بازگشایی مدارس به سراغ دانشآموزان ملاردی رفتیم تا نظر آنها را در مورد مزیتهای آموزش حضوری جویا شویم.
یلدا حسینزاده، دانشآموز رشته ریاضی در پایه یازدهم در رابطه با مزیتهای آموزش حضوری در مقایسه با آموزش مجازی به پانا گفت: «خوشبختانه با حضوری شدن مدارس دیگر دغدغه کندی اینترنت و کمبود زمان ارسال برخی مطالب را نداریم و با اطمینان خاطر در کلاس درس حضور داریم.»
خدیجه تاجیک، دانشآموز رشته تجربی مدرسه شهیدهمت ملارد با تأکید بر مشارکت فعال در کلاس گفت: «بهدلیل حضور فیزیکی دانشآموزان در محیط آموزشی، مشارکت و تبادل نظر در فعالیتهای کلاسی نسبت به فضای مجازی بیشتر است و به دلیل اینکه یادگیری در کلاسهای حضوری موثرتر است، دانشآموزان ضمن ارتباط مستقیم و بهتر با دبیر، با تبادل نظر از تجربهها و دانش یکدیگر بهرهمند میشوند.»
فائزه قربانی که او نیز در مدرسه شهیدهمت در حال تحصیل است، افزود: «افزایش تعامل در فضای کلاس باعث جبران عدم مشارکت گروهی در فضای مجازی، توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی و دانشاندوزی میشود.»
محیا کوهستانی دانشآموز رشته معماری داخلی از مدرسه آیت الله رفسنجانی ملارد، خاطرنشان کرد: «بدون شک در آموزش حضوری فعالیتهای عملی و ساخت پروژهها با نظارت دبیر خیلی سریعتر و بینقص انجام میشود و امکان رفع اشکال در همان ثانیه برای دانشآموزان فراهم است.»
دانشآموز خبرنگار: اسما بصری
ارسال دیدگاه