مدیر آموزش و پرورش خلخال:

حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ الزامی است

اردبیل(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلخال اعلام کرد حضور همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تصیلی در مدارس شهری و روستایی الزامی است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ الزامی است

رضا محمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلخال، در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان اعلام کرد: تمامی دستورالعمل‌های قبلی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور در خصوص اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی و ادامه تحصیل ترکیبی حضوری و مجازی دانش آموزان لغو و دستورالعمل‌های جدید جایگزین آنها شده است.

وی افزود: در اجرای دستورالعمل‌های جدید حضور همه دانش آموزان در همه مقاطع تصیلی در مدارس شهری و روستایی الزامی بوده و از امروز با هرگونه غیبت دانش آموزان در کلاس‌های درس بر اساس ضوابط و مقررات پیش از شیوع کرونا برخورد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: هرگونه غیبت مربوط به ابتلا به کرونا نیز تنها در صورتی از دانش‌آموزان پذیرفته است که دانش آموز غایب بیمار، نسبت به ارائه گواهی پزشکی و جواب آزمایش مثبت کرونا و تایید شده از سوی مراجع بهداشت و درمان شهرستان اقدام کند.

محمدی تصریح کرد: در مدت زمان بستری در بیمارستان و یا در هنگام استراحت در منزل دانش آموزان مبتلا به کرونا آموزش‌های لازم از طریق معلمان و از طریق استفاده از بستر شبکه آموزشی شاد در اختیار دانش آموزان بیمار قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف تامین نیازهای لوازم بهداشتی مورد نیاز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، سرانه بهداشتی به حساب مدارس خلخال واریز می‌شود و مدیران مدارس برای تهیه ماسک، لوازم بهداشتی و مایع ضد عفونی کننده باید اقدام کرده و این لوازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر آموزش و پرورش بویژه معلمان در دوره شیوع کرونا گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌ در مدارس و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی - یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده میهن عزیز اسلامی، ادامه تحصیل حضوری دانش آموزان در زمان باقی مانده در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ضرورت دارد.

محمدی بیان کرد: تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیاء دانش آموزان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیا و مربیان، رسانه‌ها، آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری باید به گونه ای باشد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده‌ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

وی با بیان اینکه با توجه به مدت زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی، ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحد الشکل دانش آموزان نیست، گفت: نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش‌آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال خاطرنشان کرد: برای ایجاد فضای روحیه نشاط و تحرک در جامعه دانش آموزی از این پس روزهای پنج شنبه هر هفته کلیه سالن‌ها و اماکن ورزشی در اختیار آموزش و پرورش خلخال در اختیار دانش آموزان دختر به همراه اولیا و روزهای جمعه دانش آموزان پسر به همراه اولیا خواهد بود.

محمدی گفت: هرگونه تغییر احتمالی در مفاد این بخشنامه و آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است و در صورت تصمیم جدید، صرفاً از طریق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار