نگاهی کوتاه به سریال‌های ماه رمضان

تهران (پانا) - سریال‌های رمضانی سیما از امشب با پخش سریال «مسافران شهر»آغاز می‌شود و در ادامه مجموعه‌های تلویزیونی «نجلا ٢»، «از سرنوشت ۴»، «خوشنام» و به روی آنتن می‌روند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی کوتاه به سریال‌های ماه رمضان

نخستین سریالی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود مجموعه تلویزیونی مسافران شهر است که از ساعت 19 در شبکه تهران به روی آنتن می‌رود.

کارگردانی این سریال به‌طور مشترک توسط سیروس حسن‌پور و احمد معظمی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری است.

از بازیگران «مسافران شهر» می‌توان به حبیب دهقان نسب، اسماعیل محرابی، ویدا جوان، آشا محرابی، شهرام قائدی، پوراندخت مهیمن، فریبا کوثری، شهرزاد کمال زاده و نسرین نکیسا اشاره کرد.

داستان‌های این سریال که در قالبی مبتنی‌ بر فلاش‌بک روایت می‌شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حدفاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد.

سریال «نجلا» که پیش‌ازاین در ایام عید نوروز از شبکه سه پخش می‌شد در شبهای ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

شبکه سه سیما ، پخش فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را که از اول فروردین آغازشده تا پایان ماه رمضان ادامه می‌دهد.

حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان برخی بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

نجلا یک عاشقانه متفاوت است که شاید دلیل محبوبیت آن نیز همین باشد. قصه این سریال درباره دختری به نام نجلا است که برای پسری که عاشق اوست شرط می‌گذارد که اگر در شرایط آشفته آن زمان، پسر بتواند او را از مرز رد کند و به زیارت اربعین ببرد، دختر نیز به پسر جواب مثبت خواهد داد و ... .

دیگر سریالی که به مناسبت ایام ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت4» است که تاکنون سه فصل قبلی آن از شبکه دو پخش‌شده است و این شبکه این سریال را برای ماه رمضان در نظر گرفته است.

سریال «از سرنوشت ۴» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان با حضور بازیگرانی چون مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی و رضا بنفشه خواه از شبکه دو پخش می‌شود.

«از سرنوشت» تاکنون سه فصل را پشت سر گذاشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. فصل چهارم این سریال پس از پایان تصویربرداری در مناطق مختلف ایران، آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و مهمان رمضانی خانه‌های مردم ایران است.

عمده‌ترین مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش‌بنیان است.

آخرین سریالی که به مناسبت ایام رمضان از شبکه‌های سیما پخش می‌شود مجموعه تلویزیونی «خوشنام» است که هر شب به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این سریال به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی است که بازیگرانی چون حمید لولایی، هومن حاجی عبدالهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، نیلوفر رجایی فر و رابعه مدنی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال طنز آمده است، «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو

ساعت و شبکه پخش‌کننده این سریال‌ها به شرح زیر است:

«خوشنام» شبکه یک ساعت ٢٢:۰۰/تکرار ساعت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد

«از سرنوشت ۴» شبکه دو ساعت ٢١:۱۵/تکرار ساعت ۵:۳۰ بامداد و ۹:۲۰ روز بعد

ادامه پخش «نجلا ۲» شبکه سه ساعت ٢٠/تکرار ساعتهای ۱۰ و ۱۵:۳۰ روز بعد

«مسافران شهر» شبکه پنج ساعت ۱۹ / تکرار ساعت ۲۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار