آمادگی مدارس استان کرمان برای بازگشایی و شروع به‌کار آموزش حضوری

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شروع کار تمامی مدارس استان از امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ گفت مدارس برای بازگشایی آمادگی دارند و بر این اساس دانش آموزان به روال قبل از شرایط کرونا در پنج روز هفته در مدرسه حاضر و کلاس های درس بدون گروه بندی و با حضور کلیه دانش آموزان تشکیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی مدارس استان کرمان برای بازگشایی و شروع به‌کار آموزش حضوری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی شب‌های بهاری سیمای مرکز کرمان، به تشریح برنامه شروع به‌کار مدارس پرداخت و گفت: در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا از یکشنبه ۱۴ فروردین 1401 فعالیت مدارس استان به صورت حضوری آغاز و تمامی دانش آموزان بدون توجه به وضعیت رنگ بندی در مدارس و کلاس های درس حاضر می شوند و عدم حضور صرفا برای دانش آموزانی موجه است که دارای بیماری بوده و با مدرسه در این خصوص هماهنگ باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از تمامی خانواده ها و دانش آموزان خواست که حتما در زمان حضور در مدارس از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات توجیهی صورت گرفته، مدارس نیز باید مسایل بهداشتی را رعایت و در زمان تشکیل کلاس تهویه هوا انجام شود.

رضایی با بیان اینکه شرط دریافت سه دز واکسن برای دانش آموزان الزامی نیست در عین حال توصیه کرد که دانش آموزان در فرصت پیش رو نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بازگشایی مدارس موجب افزایش شهریه مدارس خواهد شد، گفت: شروع به‌کار مجدد مدارس از ۱۴ فروردین ماه موجب افزایش هیچ گونه هزینه ای نخواهد شد.

رضا رضایی در پایان با تشکر از اقدام استانداری در خصوص پیش بینی تاخیر یک ساعته برای شروع به‌کار ادارات و دستگاه های دولتی در روز یکشنبه به جهت بازگشایی مدارس و همراهی والدین با فرزندان خود برای حضور در مدارس، این تاخیر را صرفا برای ادارات عنوان کرد و گفت: مدارس رأس ساعت مقرر بر اساس برنامه هفتگی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات احتمالی در روزهای آغاز به‌کار مدارس از نظر سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، اظهار کرد: این موضوع به تدریج با هماهنگی مدیران مدارس رفع و در روزهای آینده زمینه استفاده دانش آموزان از سرویس های حمل و نقل مهیا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار