مدیر یک مدرسه در آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران:

نیم‌ساعت آموزش حضوری، ارزش بالاتری نسبت به چندین ساعت آموزش مجازی دارد

تهران (پانا) - بازگشایی مدارس تاثیر مثبتی در روحیه و کیفیت آموزش دارد؛ به ویژه برای دانش‌آموزان متوسط و ضعیف‌تر که می‌توانند به صورت حضوری اشکالات و مواردی از دروس را که یاد نگرفته‌اند؛ دوره و رفع اشکال کنند و در واقع باعث می‌شود تا نگرانی خانواده‌ها کمتر شود و کادر آموزش به نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان بیشتر پی ببرد و در صدد رفع آن باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نیم‌ساعت آموزش حضوری، ارزش بالاتری نسبت به چندین ساعت آموزش مجازی دارد

زهرا سروی؛ مدیر مدرسه علامه قزوینی منطقه ۱۵ در خصوص بازگشایی مدارس به پانا گفت:« نیم ساعت آموزش حضوری به مراتب ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به چندین ساعت آموزش مجازی دارد. دانش آموزان وقتی رابطه رو در رو و فیزیکی با معلمان داشته باشند درس ها را بهتر یاد می گیرند و بهتر می توانند سوالات خود را بپرسند، آموزش ها راحت تر انجام می شوند. انشالله حضوری شدن مدارس ادامه دار باشد تا دانش آموزانی که در فضای مجازی میل به درس خواندن ندارند و برایشان آموزش ها کسل کننده شده؛ یادگیری شان افزایش پیدا کند و بتوانند نمرات خوبی کسب کنند و آموزش بهتری را دریافت کنند.»

وی افزود:«تا جایی که امکان داشت مدرسه را برای حضور دانش آموزان آماده کرده ایم تا راحت تر و بدون استرس وارد مدرسه بشوند و امیدواریم دانش آموزان هم با رعایت پروتکل های بهداشتی مواظب سلامتی خود و دوستانشان باشند تا این ویروس باعث نشود دوباره دانش آموزان از مدرسه وکلاس های حضوری دور بمانند.»

مرضیه موذنی؛ معلم تربیت بدنی نیز به پانا گفت:« آموزش حضوری خیلی بهتر از آموزش مجازی است، بچه ها به دلیل کم تحرکی در این دو سال دچار افزایش وزن، تنبلی و کسلی و رکود شدند. در کل درس تربیت بدنی و ورزش به شکل مجازی خیلی سخت است. از بازگشایی مدارس خیلی خوشحال هستم و اینکه دانش آموزان را در مدرسه می بینم و در حیاط مدرسه ورزش می کنند؛ حتی تصورش هم برای من زیباست.»

اشرف السادات حاج اکبری، معلم عربی نیز در این گفت و گو بیان کرد:«بازگشایی مدارس تاثیر مثبتی در روحیه و کیفیت آموزش دارد؛ به ویژه برای دانش آموزان متوسط و دانش آموزان خوب که فرصت مناسبی برای آنها فراهم می شود تا در دروسی که اشکال دارند، به صورت حضوری آنها را دوره و رفع اشکال کنند و در واقع باعث می شود تا نگرانی خانواده‌ها کمتر شود و کادر آموزش به نقاط ضعف و قوت دانش آموزان بیشتر پی ببرد و در صدد رفع آن باشند.»

نیره آقاسی معاون پرورشی مدرسه نیز عنوان کرد:«با بازگشایی مدارس بعد از سه سال، کاملا موافقم چون ما باید بپذیریم که آموزش مجازی نه تنها دیگر پاسخگوی نیاز آموزشی بچه ها نیست، بلکه عوارض آن در پایین آمدن سطح علمی دانش آموزان، همراه شدن با دنیای فریبنده فضای مجازی و... ممکن است به حدی اثرگذار باشد که آینده تک تک دانش آموزان را خراب کند.»

وی در ادامه افزود:« کرونا بخشی از زندگی ماست پس با حضوری شدن کاملا موافقیم ولی رعایت شیوه نامه های بهداشتی را هم نباید فراموش کنیم.»

نگارکریمی فر، دانش آموز پایه هشتم نیز در خصوص بازگشایی مدارس گفت:«به نظر من هم قبلا که گروه‌بندی شده بود خیلی بهتر بود، ولی الان که همگی توی کلاس هستیم مقداری از کرونا می ترسم ولی خب به هر حال خیلی خوشحالم که مدرسه باز می شود ولی اگر گروه بندی بشود خیلی بهتر خواهد بود.»

سارا شمعانی دانش آموز پایه هشتم نیز در این گفت و گو افزود:«در حضوری شدن مدارس کیفیت آموزش به مراتب بهتر می‌شود. ایجاد ارتباط با کیفیت تر بین دانش آموزان و معلم ها و بالا رفتن کیفیت مسائل تربیتی و پرورشی و حتی ورزش که باعث ایجاد انگیزه بیشتر بین دانش آموزان می شود، همه و همه از مزایای آموزش حضوری است. از اینکه مدرسه ها از ۱۴ فروردین باز می شود خیلی خوشحالم چون می توانم دوباره دوستانم را ببینم و از فضای خانه دور باشم و درمدرسه به یادگیری درس بپردازم.»

دانش آموز خبرنگار؛ هلیا آدینه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار