مدیر یک مدرسه در قم در گفتوگو با پانا:
کلاسهای حضوری باعث افزایش مهارتهای اجتماعی میشود
قم (پانا) - مدیر یک دبیرستان در خصوص اهمیت حضوری شدن کلاسها گفت کلاسهای حضوری باعث افزایش مهارتهای اجتماعی همچون دوستیابی، مهارتهای عاطفی و ... میشود.
سرانجام پس از فروکش کردن تب کرونا و بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرار شد کلاس های دانش آموزان از روز یکشنبه چهاردهم فروردین به صورت حضوری برگزار شود.
در همین راستا نظر یکی از مدیران و دو دانش آموز را در خصوص اهمیت حضوری شدن مدارس جویا شده ایم.
مصطفی سبحی منعم مدیر دبیرستان آیت الله ظاهری ناحیه چهار آموزش و پرورش قم در رابطه با شروع آموزش حضوری اظهار کرد: «بهترین نوع انتقال یادگیری با حضوری دانش آموز و مربی در کلاس شکل می گیرد، زیرا دانش آموز در کلاس می تواند بهتر بر یادگیری خود تمرکز کند و عوامل غیرمربوط که باعث حواس پرتی دانش آموز می شود حذف می شود و ارتباط بین معلم و دانش آموز به شکل درست صورت می گیرد.»
وی ادامه داد: «یادگیری حضوری به دانش آموز کمک می کند تا به فعالیت هایش نظارت بیشتری داشته باشد، خواب و استراحتش تنظیم شود، در کلاس های درس به شکل مناسب شرکت کند و آموخته هایش توسط معلم در کلاس مورد ارزیابی قرار بگیرد.»
سبحی معنم گفت: «کلاس حضوری این شرایط را فراهم می کند که گفتگوهای کلاسی بین دبیر و دانش آموزان شکل بگیرد، مطالب و محتواهای درسی توسط دبیر تدریس و دانش آموز نسبت آنها مسلط شود، از افت تحصیلی دانش آموز جلوگیری شود؛ همچنین دانش آموزان از فضای مجازی و آسیب های آن فاصله می گیرند و در فضای واقعی به یادگیری می پردازند.»
وی ادامه داد: «بازگشایی مدارس به صورت حضوری باعث می شود مهارت هایی مثل مهارت های اجتماعی، دوست یابی، مهارت های عاطفی، برقراری ارتباط و مهارت های کلامی در بین دانش آموزان افزایش یابد.»
کیمیا گلستانی دانش آموز پایه هفتم دبیرستان شهیده قضایی ناحیه ۳ آموزش و پرورش قم نیز عنوان کرد: «قطعا باعث خوشحالی است که مجدد می توانیم به صورت حضوری به مدرسه برویم، درست است که قبل از عید هم به مدرسه می رفتیم اما کامل حضوری شدن و حذف گروه بندی ها واقعا بهتر است.»
وی ادامه داد: «از اینکه قرار است بالاخره بعد از سه سال مدرسه رفتن را مثل قبلا تجربه کنیم و بدون هیچ گوشی و اینترنتی از آموزش حضوری بهره مند شویم، قطعا شور و هیجان زیادی دارم.»
گلستانی گفت: «علاوه بر آن قرار است دوباره دوستانمان را ببینیم و این موضوع خیلی خوشحال کننده است.»
فاطمه خسروابادی دانش آموز پایه نهم دبیرستان شهید خدابخشی ناحیه یک قم نیز نظر خود را چنین بیان کرد: «در این دو سال که آموزش مجازی برقرار بوده، شاهد افت تحصیلی برخی از دانشآموزان بوده ایم.»
وی ادامه داد: «در این دو سال عده ای از دانشآموزان علاقه و رغبت خودشان را نسبت به درسخواندن از دست دادند و امیدوار هستیم با حضوری شدن مدارس شاهد استقبال گرم دانشآموزان از آموزش حضوری باشیم.»
دانش آموز خبرنگار: تینا سبحی منعم
ارسال دیدگاه