سلیمانی: ۱۴۰۱ سال تحول اسکواش ایران است

تهران (پانا) - رییس فدراسیون اسکواش می‌گوید سال ۱۴۰۱ با دعوت رییس فدراسیون جهانی به ایران و میزبانی مسابقات آسیایی سال تحول اسکواش ایران است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سلیمانی: ۱۴۰۱ سال تحول اسکواش ایران است

به گزارش ایرنا، مسعود سلیمانی گفت: در ۱۴۰۰ تجهیزات داخلی را تولید و سالن های تخصصی را صادر کردیم و سه تقدیر از فدراسیون جهانی گرفتیم. چهار مربی ایرانی به حدی ارتقا یافتند که در کانادا، قطر و عمان جذب شدند. منابع انسانی را تقویت کردیم و اجرا را به اهالی اسکواش سپردیم.

وی افزود: راکت اسکواش ویژه مبتدیان را تولید کردیم. راکت حرفه‌ای اسکواش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود و این راکت تولیدی خودمان نهایت ۱۰۰ هزار تومان است و در اختیار استان ها و ویژه مبتدیان گذاشته‌ایم. نمونه اول راکت پدل را با قیمت ۹۰۰ هزار تومان تولید کردیم و امیدوارم با جذب سرمایه بتوانیم خط تولید انبوه آن را داشته باشیم. قیمت این راکت‌ها هم از ۵ تا ۲۵ میلیون تومان است.

رییس فدراسیون اسکواش عنوان کرد: همچنین گلس کورت‌هایی را در برخی استان ها و زیر ساخت ساده و ارزان مناطقه ویژه را ایجاد کردیم. فدراسیون جهانی از ایران برای ایجاد چنین زیرساخت هایی تقدیر کرد. کلاس‌های سطح یک مربیگری نیز در ایران برگزار شد و باز هم این دوره از لحاظ اجرا و کیفیت مورد تقدیر فدراسیون قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه اسکواش در زنان مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفت و فدراسیون ایران در این بحش بسیار توجه نشان می دهد که این نکته مثبتی است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برای امسال رییس فدراسیون جهانی را حتما به ایران می آوریم و نقطه عطفی برای اسکواش ایران خواهد بود. کمپین کورت ها و مجموعه‌هایی که توانایی و ظرفیت های بزرگ بین المللی دارند را افزایش می‌دهیم.

وی گفت: مسابقاتی با رنکینگ جهانی در سال ۱۴۰۰ در ایران برگزار کردیم. باید در ۱۴۰۱ به رنکینگ دو رقمی جهان دست پیدا کنیم و علیرضا شاملی با ۵ اعزام پیش رو می تواند تا پایان فصل بهار به کمپین دو رقمی های جهان بپیوندد. خانه ملی اسکوش هم بزودی افتتاح می‌شود. در تیر ماه میزبان مسابقات قهرمانی آسیا راکت بال و اسکواش در بخش زنان و مردان و در مرداد ماه میزبان قهرمانی غرب آسیا هستیم. همچنین اردوهای مشترکی با کشورهای عراق و قطر در دستور کار قرار دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار