بیش از ۲ میلیون گردشگر به گیلان ورود کردند

رشت (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان از ورود بیش از ۲ میلیون و ۲ هزار و ۶۴۵ گردشگر به استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲ میلیون گردشگر به گیلان ورود کردند

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه این تعداد گردشگر در ۵ روز گذشته وارد گیلان شدند، افزود: در همین مدت بیش از ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نیز به استان وارد شد.

حمید رضا آذرپور تصریح کرد: بیشترین تردد خودرو‌ها در محور رشت - قزوین و چابکسر به رامسر و کمترین هم از اسالم به خلخال بود.

آذرپور ادامه داد: در این مدت بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از مراکز مجاز و ثابت اقامتی استان مثل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه‌های معلم، مهمانسرا‌های دولتی، خوابگا‌های دانشجویی، مدارس، سالن‌های ورزشی استفاده کردند.

حمید رضا آذر پور با بیان اینکه تعداد ۲ میلیون و ۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مرز‌های زمینی، هوایی و ریلی به گیلان وارد شدند، گفت: بازرسان صنعت- معدن تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی و گردشگری بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران نظارت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان به ورود گردشگران خارجی به استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۳ گردشگر خارجی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، چین، آفریقای جنوبی، پرتغال، بلژیک، هلند و آلمان به گیلان آمده و در استان اقامت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ و شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ آماده دریافت هرگونه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات در طول اقامت گردشگران و مسافران نوروزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار