سهل‌انگاری مردم برای دریافت واکسن کرونا، خطر ایجاد می‌کند

کرج (پانا) - سهل‌انگاری تعدادی از مردم برای دریافت واکسن کرونا، خطرهای بسیاری به همراه دارد که یکی از آنها پیشرفت همه‌گیری بیماری است. از دیگر خطرها می‌توان به بیشتر شدن آمار مرگ و میر اشاره کرد. در بعضی استان‌ها هنوز میزان واکسیناسیون کم است و در بعضی استانها هم هنوز دز دوم یا سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سهل‌انگاری مردم برای دریافت واکسن کرونا، خطر ایجاد می‌کند

شهروندی در خصوص واکسیناسیون کرونا در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «در برخی از استان‌ها اعتقاد نداشتن به تزریق واکسن، خطرناک بودن ویروس، ترس از عوارض واکسن و از بین رفتن ترس از ویروس کرونا، از دلایل واکسینه نشدن تعداد زیادی از مردم است.»

شهروند دیگری در خصوص اینکه چرا آمار مرگ و میر ویروس کرونا در پیک پنجم افزایش یافت، عنوان کرد: «تعداد زیادی از مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکردند یا اینکه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مکان‌ها حاضر می‌شوند.»

زهرا مقدم، پرستار بیمارستان بقیه الله البرز، در خصوص این که چرا هنوز برخی از استان‌ها میزان واکسیناسیون‌شان کم است، عنوان کرد: «بعضی از افراد دوست ندارند که واکسن را دریافت کنند و افرادی دیگر هم می‌ترسند و شک دارند که کدام واکسن را برای دریافت انتخاب کنند. برخی دیگر هم از عوارض و مشکلات نامعلوم واکسن‌ها می‌ترسند و مردم هنوز به واقعیت قضیه پی نبردند و اهمیتی به خطرات این ویروس نمی‌دهند. برخی هم به خاطر تبلیغات اشتباه و دروغین در فضای مجازی و ایجاد ترس و واهمه توسط آنان برای دریافت واکسن مراجعه نمی‌کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار؛ ریحانه شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار