سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مسئولان موظفند که اموال خود را اعلام کنند

در کمیسیون قضایی، بحث محرمانه بودن اموال مسئولان مدنظر نبوده است، اطلاعات فنی برای عدم سوءاستفاده برخی از شبکه‌ها مدنظر بود/ طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور در دست بررسی است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت مسئولان موظفند که اموال خود را اعلام کنند و هیچ مشکلی در این بخش نیست؛ بحث محرمانه بودن اموال مسئولان مدنظر نبوده بلکه در کمیسیون قضایی، اطلاعات فنی برای عدم سوءاستفاده برخی از شبکه‌ها مدنظر بود.

کد مطلب: ۱۲۶۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان موظفند که اموال خود را اعلام کنند

سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره ممنوعیت خروج مسئولان از کشور، اظهار کرد:‌ «مواردی مبنی بر تخلف مسئولین یا شیوه خروج آنها از کشور یا نحوه دریافت مجوز از جمله موضوعاتی است که در طرح خروج مسئولان از کشور مطرح شده است. همچنین نحوه دریافت مجوزهای قانونی برای خروج از مملکت نیز از موضوعاتی است که در این طرح مطرح شده و در حال بررسی است.»

وی افزود: «تمامی بندها ناقص است و شیوه کار و اینکه چه مراحلی باید طی شود در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است.»

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص محرمانه بودن اموال مسئولان نیز گفت: «بحث محرمانه بودن اموال مسئولان مدنظر نبوده بلکه در کمیسیون قضایی، اطلاعات فنی برای عدم سو استفاده برخی از شبکه‌ها مدنظر بود. مسئولان موظفند که اموال خود را اعلام کنند و هیچ مشکلی در این بخش نیست. هنوز هم مراحل قانونی تمام نشده چون ما با زمان بررسی بودجه مواجه شدیم. ان‌شالله نتیجه نهایی اعلام می‌شود.»

لازم به ذکر است، طرح ممنوعیت خروج مسئولین پس از دوره مسئولیت در ۶ ماده تدوین شد و به امضای ۵۰ تن از نمایندگان رسید و کلیات طرح مذکور نهم خرداد ماه ۱۴۰۰ به تصویب اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی رسید.

براساس طرح ممنوعیت خروج مسئولان پس از دوره خدمت، مسئولان تا سه سال پس از اتمام مسئولیت حق مسافرت به خارج از کشور را ندارند و در صورت ضرورت، خروج آنها باید با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه باشد.

براساس این طرح مسئولانی که در دوره خدمت خود پرونده دارند یا در مظان اتهام هستند، ظرف مدت مشخصی ممنوع‌الخروج می‌شوند؛ اگر مسئولی در مظان اتهام باشد یا پرونده داشته باشد می‌تواند تا زمان رسیدگی به پرونده اگر لازم باشد با وثیقه از کشور خارج شود و در صورت تبرئه وثیقه آن فرد آزاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار