مسئول معاونت اجتماعی سپاه ثارالله شیراز:

اعتیاد یک بیماری اما از مرگ هم بدتر است

شیراز (پانا) - مسئول معاونت اجتماعی سپاه ثارالله شیراز تصریح کرد متاسفانه شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر و سوادگران مرگ بی‌شرمانه دام اعتیاد را در همه جا می‌گسترانند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتیاد یک بیماری اما از مرگ هم بدتر است

ابوذر خوبیاری با اشاره به ماموریت‌های معاونت اجتماعی گفت: یکی از ماموریت‌های معاونت اجتماعی، موضوع اعتیاد است که این موضوع به چند بخش تقسیم می‌شوند که برخی از این افراد به سمت مواد مخدرهای سنتی می‌روند و بعضی‌ها صنعتی، که ما با فعالیت در فضای مجازی و طرح ترک خانگی این افراد را منصرف می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اولین قدم و اصلی‌ترین قدم برای درگیر شدن یا شدت دوباره اعتیاد، دیدار با دوستانی است که مبتلا به این بیماری هستند، دوستانی که می‌توانند مصرف کننده یا فروشنده باشند و گاهی جوانانی دیده می‌شود که متدین، بانشاط و در کل یک جوان فوق‌العاده خوب هستند و لحاظ خانوادگی هم مشکلی ندارند و تنها به دلیل دوستی با یک دوست بد به این مصیبت بزرگ گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: دومین دلیلی که باعث اعتیاد در جوانان می‌شود، فشارهای عصبی ناشی از فشارهای کنکور و امتحان، تبعیض بین فرزندان، دعواهای بین پدر و مادر در مدت طولانی و جدایی پدر مادر است.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ثارالله شیراز بیان کرد: اعتیاد در مجموع یک بیماری است ولی از مرگ هم بدتر است، زیرا همه از این بیماری خانمان‌سوز متنفر هستند و حتی حرام است.

وی در مورد کافی بودن کمپ‌های اعتیاد در شیراز گفت: خوشبختانه مراکزی در شهر شیراز وجود دارد که قدرت شروع یک زندگی جدید را به معتادها می‌دهد و عاملی که صحت این جمله را ثابت می‌کند روش‌هایی است که این مراکز از آن استفاده می‌کنند.

سرگرد خوبیاری گفت: یک مورد از این روش‌ها سم‌زدایی یا بونی است، روشی که فرد حداقل در مدت یک هفته مواد اعتیادآور مصرف نمی‌کند و بدون اینکه هیچ دارویی یا ماده‌ای جایگزین استفاده کند درد و سختی ناشی از خماری را تحمل می‌کند و در صورت ادامه یافتن به تدریج اثر مواد مخدر از بین می‌رود، این روش ترک اعتیاد در شیراز و شهرهای دیگر از گذشته رواج داشته و امروزه در مراکز ترک اعتیاد از آن به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها نام برده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران پس از ترک اعتیاد گفت: فراموش نکنیم که معتادها بعد از پاک شدن باز هم به مراقبت نیاز دارند، مراقبت‌های از قبیل ایجاد شغل برای معتادهایی که دوست دارند دیگر مثل گذشته نباشند.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه خدامرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار