رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

تلاش برای ورود فوری ۴ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل تهران

قول‌های دولت برای ورود هزار دستگاه اتوبوس به تهران پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت که برای ورود فوری۴ هزار اتوبوس تلاش می‌‌شودو دولت هم قول‌هایی داده که هزار دستگاه اتوبوس را برای سال به ناوگان حمل و نقل پایتخت۱۴۰۱ بدهد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ورود فوری 4 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل تهران

سید جعفرتشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص فرصتی که به شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس‌های دست دوم داده شده است، گفت: «‌اگر منظور اتوبوس کار کرده‌ای است که در یک کشور دیگر سال‌ها استفاده‌ شده و با یکسری تعمیرات ظاهری وارد مدار خدمات‌دهی در کشور کنند، حتماً دوام نخواهد داشت و خیلی زود فرسوده می‌شوند و بازهم با یک ناوگان بی‌کیفیت مواجه خواهیم بود و شأن مردم هم در این نوع مسائل رعایت نمی‌شود.»

تشکری هاشمی اضافه کرد: «‌ممکن است در برخی کشورها به دلیل استانداردهای اجباری، بعضی از محصولات تولیدی کارخانه‌ها را ممنوع کرده باشند یا این خودروها قبل از استفاده دچار محدودیت قانونی استفاده در آن کشورها باشد اما بتوانند استانداردهای ایران را پاس کنند و در این صورت نسبت به این‌گونه موارد ایرادی وجود ندارد. مثلاً ممکن است در یک کشور اتوبوس دیزلی ممنوع شده باشد بدون این‌که این اتوبوس‌ها کارکرده باشند، می‌توانند به کشورهای دیگر صادر کنند و ایران می‌تواند یکی از این کشورها باشد اما اگر منظور اتوبوس کارکرده فرسوده باشد به‌هیچ‌عنوان موافق نیستیم و فکر می‌کنیم این باعث بی‌توجهی و به‌نوعی بی‌حرمتی به مردم و شهر تهران می‌شود که بخواهیم وسایل نقلیه معیوب کارکرده دیگر کشورها را بگیریم و استفاده کنیم. ما نه فقیریم و نه فقر دانش فنی داریم و به‌سادگی در کشور قابل تأمین است و پولی که می‌خواهند برای اتوبوس کهنه بدهند به تولیدکننده داخلی بدهند حتماً می‌توانند اتوبوس نو را در کشور تولید کنند.»

وی در پاسخ به این پرسش که پس از ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی وعده داده شد که ۶۵ اتوبوس باقی‌مانده نیز طی یک ماه به شهرداری تحویل داده شود، گفت:‌ «در مورد اتوبوس‌هایی که گفتید در معاونت حمل‌ونقل چه در دوره آقای مناف هاشمی و چه در دوره آقای شفیعی زحمات زیادی کشیده شد تا بتوانند این اتوبوس‌ها را وارد چرخه کنند و تا جایی که اطلاع دارم در یک مرحله ۱۱۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد شد و در مورد بقیه‌شان با شرکت سازنده توافق کرده بودند که مبلغی نقد و مابقی به‌صورت تهاتری عمل شود که در پرداخت این‌ها به دلیل این‌که در پایان سال قرار گرفتیم تاکنون موفق نبودند ولی این حتماً جزو مطالباتمان است و قبلاً هم تذکرش را دادیم و پیگیری خواهیم کرد که بقیه این اتوبوس‌ها هم بیاید.»

تشکری هاشمی تأکید کرد: «۶۰ دستگاه اتوبوس در مقابل ۶ هزار اتوبوس که قرار است وارد شود، یک درصد محسوب می‌شود. برای یک درصد چانه نمی‌زنیم و برای ورود فوری چهار هزار اتوبوس تلاش می‌کنیم و دولت هم قول‌هایی داده که هزار دستگاه اتوبوس را برای سال ۱۴۰۱ بدهد که هم این را پیگیری می‌کنیم و هم مدلی که شهرداری تهران برای طرح‌های مشارکتی آورده را دنبال خواهیم کرد و در این فاصله شرکت‌های سرمایه‌گذار پیشنهادهایی به شهرداری دادند که از این‌ها هم حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم به‌سرعت این کسری را جبران کنیم.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص برخی انتقادها درباره تونل امیرکبیر که در هر بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود، گفت: «این کار تخصصی در حوزه معاونت فنی عمرانی است و باید از سازمان مشاور و متولیانش پرسید که علت آب گرفتگی‌ها چیست و اگر علت در طراحی نامناسب باشد حتما باید اصلاحات لازم انجام شود و اگر در نگهداری است باید بپذییریم که بهترین پروژه‌ها هم نگهداری نشوند، می‌توانند دردسرساز شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار