فقر نوین با شیوه‌های قدیمی برطرف نمی‌شود

قم(پانا) - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت فقر موجود در جامعه، از نوع فقر نوین است و نمی‌توان آن را با شیوه‌های قدیمی برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فقر نوین با شیوه‌های قدیمی برطرف نمی‌شود

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با محوریت گزارش اقدامات سال 1400 و برنامه‌های عملیاتی این مجموعه در سال جدید برگزار شد.

محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در این نشست بیان کرد: در گام اول انقلاب اقدامات مهم و بزرگی برای مبارزه با فقر صورت گرفت، اما حالا در گام دوم انقلاب فقری که در جامعه حاکم است از نوع فقر نوین است و نمی‌توان این موضوع را با شیوه های قدیمی رفع کرد.

وی افزود: فقر نوین نیاز به نسخه درمانی خود را دارد، متولیان فقر زدایی در جامعه ما باید مجتهدین فقر شناسی باشند فقر نوین امروزه با مشکلات زیادی همچون ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی همراه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با بیان اینکه در دوران گذشته مشکل ما بی سرپرستی افراد بود، اما حالا مشکل اصلی بدسرپرستی افراد است، اظهار کرد: از تعداد بی‌سرپرستان ما هر سال کاسته شده و به آمار بدسرپرستان اضافه می‌شود که این مشکل اساسی و نگرانی را برای ما ایجاد کرده است.

مسعودیان راد ادامه داد: اگر به جامعه محسنین توجه نشود همین افراد و یا کودکانی که اکنون بد سرپرست هستند در آینده تبدیل به بمب‌هایی می‌شوند که می‌توانند جامعه ما را به سمت نابودی بکشانند و این موضوع ریشه در طرد اجتماعی دارد.

وی گفت: مسئله مسکن و درمان افراد تحت پوشش همچنان با جدیت در حال پیگری است، برای ودیعه مسکن وام‌هایی را با همکاری بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: و برای افرادی که نیازمند خانه هستند ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ساخت، مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگار: مهدی حاجیلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار