سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش:

روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تقویت می‌شود

بوشهر (پانا) - سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت با همکاری معاونت آموزش ابتدایی، تقویت روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان این دوره تحصیلی به عنوان یک طرح شاخص ملی در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تقویت می‌شود

اصغر باقرزاده در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونایی همه مدارس به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهند ولی حضور فیزیکی دانش‌‌آموزان در مدرسه بستگی به شرایط کرونایی هر منطقه دارد.

وی با بیان اینکه در زیست بوم جدید نباید مغلوب فضای مجازی شویم، عنوان کرد: در برخی از کشورها، سامانه‌های نرم‌افزاری ویژه کودکان طراحی شده است و یا به طور مثال در کشور چین، کودکان در هفته فقط دو ساعت حق استفاده از فضای مجازی را دارند.

باقرزاده ادامه داد: کاهش بخشنامه‌های ارسالی به استان‌ها یکی از رویکردهای جدی معاونت پرورشی وزارت است و در این راستا راه‌اندازی نرم افزار موبایلی برای ثبت همه فعالیت‌های پرورشی در دست اقدام است.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش افزود: واگذاری فعالیت‌ها به استان‌ها و یکپارچه سازی فعالیت‌های تربیتی از دیگر رویکردهای معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت است.

وی تاکید کرد: اگر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تلفیق شوند، تربیت تمام ساحتی که ماموریت سند تحول بنیادین است، محقق می شود.

باقرزاده با اشاره به توصیه مرحوم حضرت آیت الله بهجت بر "خود تربیتی" گفت: ما باید به یک محیط و انسان تربیتی متصل شویم تا بتوانیم با "خود تربیتی" زمینه ارتقای جامعه را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از وی تقاضا کردم تا کلاس‌های اخلاق را برای معلمان در شاد برگزار کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه همه ارکان مدرسه باید در فرایند تربیت نقش آفرین باشند، تدوین و تعریف بسته تربیتی برای این مهم ضروری است.

محمود حقدوست اضافه کرد: برای توسعه نقش آفرینی همه ارکان مدرسه در فرایند تربیتی باید فعالیتهای پرورشی در فرم‌های ارزشیابی سالانه و معلم نمونه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعمیق و توسعه باورهای دینی و عملیاتی کردن توصیه رهبری در خصوص" تحصیل تهذیب و ورزش" از رویکردهای مهم معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ نماز، دوره‌های عملی آموزش نماز برای معلمان پایه سوم ابتدایی و مدیران مدارس با همکاری مرکز تخصصی نماز استان قم در دو قطب شما و جنوب استان برگزار شده است.

وی در پایان گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی استان با حضور معاونان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و مدیریت یکپارچه فضای مجازی، به عنوان ابتکارات معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان از سال تحصیلی گذشته در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار