مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

هنرمند گیلانی رتبه اول هفتمین جایزه ملی فیروزه را کسب کرد

رشت ( پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: در آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه فیروزه «سارا قاسمی» هنرمند گیلانی در میان 1454 اثر، رتبه اول بخش هدایای فرهنگی، و سمیه منجم رتبه سوم در بخش نوشت افزار را کسب کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرمند گیلانی رتبه اول هفتمین جایزه ملی فیروزه را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه فیروزه، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کل مجامع تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی ارشاد و دبیر هفتمین دوره جایزه فیروزه، مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برگزیدگان این رویداد ملی در محل تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این رویداد آثار برگزیدگان استانی در مرحله نهایی ارزیابی و در چهار رشته اسباب‌بازی (85 اثر)، عروسک (300 اثر)، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی (134 اثر) و هدایای فرهنگی (1454 اثر) مورد داوری قرار گرفتند که بر این اساس در بخش هدایای فرهنگی، سارا قاسمی از استان گیلان حائز رتبه اول کشوری، و سمیه منجم در بخش نوشت افزار شایسته تقدیر شد.

ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه برگزاری این مراسم با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی می باشد، گفت: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی از اولویت های اصلی این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه آثار برگزیده در بخش محصولات فرهنگی که از مهمترین بخش های این جشنواره بوده استان گیلان با کار سفال با رنگ آمیزی آبرنگ از سارا قاسمی با طرح بانوی تالشی چوپان رتبه نخست را کسب نمود که این مهم نشان دهنده پتانسیل بالای هنرمندان استان می باشد.

ثقتی همچنین بیان کرد: در هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برای استان گیلان بخش نوشت افزار تعریف نشده بود، که با فرستادن اثر سمیه منجم با عنوان دفترچه یادداشت 12 جلدی سیمرغ که با خلاقیت بسیار بالا و ظریف این بانوی هنرمند همراه بود، این اثر نیز رتبه سوم جشنواره را کسب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان خاطرنشان کرد:آثار ثبت شده این استان در سه بخش هدایای فرهنگی، عروسک و سازهای بومی مجموعا 321 اثر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار