در مراسم اختتتامیه جشنواره فرهنگی هنری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

کشف علایق دانش‌آموزان در توسعه فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی است

تهران( پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 در جلسه اختتامیه سی و نهمین جشنواره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش، کشف علایق دانش‌آموزان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نیازمند برنامه‌ریزی مناسب دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف علایق دانش‌آموزان در توسعه فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی است

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری سی و نهمین جشنواره فرهنگی، هنری با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه4، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری، مسعود تقیانی؛ سرگروه درس تفکر استان تهران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

لونی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری در اولویت برنامه های آموزش و پرورش است، گفت: باید سعی ما بر این باشد تا در جهت توسعه فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری تلاش شود. با برنامه ریزی مناسب تمام دانش آموزان می‌توانند در رشته های مورد علاقشه شان شرکت داشته باشند و فعالیت های فرهنگی و هنری در اولویت برنامه ها باشد.

وی ادامه داد: در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا ۴ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۲ نفرد شرکت کننده در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره حضور داشتند و برگزاری جشنواره در تمامی مراحل مدرسه، منطقه، شهرستان و استان در سال جاری به صورت غیرحضوری انجام شد.

وی افزود: همکاران حوزه فرهنگی و هنری در منطقه با جدیت تمام و با وجود محدودیت های کرونایی، کار را با قوت پیش بردند؛ خدا را شاکریم به جهت استقبال دانش آموزان، تقریبا یک سوم دانش آموزان منطقه در مسابقات شرکت کردند.

در ادامه علی گلشن درباره مهمترین تفاوت این دوره از مسابقات با ادوار قبل گفت: مهم ترین تفاوت‌های جشنواره ۳۹ با جشنواره سال‌های قبل اضافه شدن چند رشته جدید به جشنواره برابر نیاز سنجی از مخاطب و شرایط خاص کشور شامل: پادکست، ویدئوکست، تولید نرم افزار موبایل، تولید کتاب الکترونیک و طراحی سایت، (در بخش رسانه و فضای مجازی)؛ نقد داستان، نقد شعر، نقد فیلم، نقد موسیقایی، نقد بازی‌های رایانه ای (در بخش نقد)، همچنین رشته‌های لالایی‌خوانی (در بخش هنرهای آوایی ویژه دختران)، رشته‌های نمایش‌های منولوگ(تک نفره) پانتومیم و تئاتر عروسکی دستکشی(در بخش فیلم و هنرهای نمایشی)، رشته‌های موشن گرافی، اینفو گرافی، متومونتاژ و داستان مصور (در بخش هنرهای دستی و تجسمی) است. تمام سعی و تلاش ما این است که این رشته ها را به دانش آموزان بشناسانیم.

در ادامه نقوی ضمن تبیین روند برگزاری این مسابقات در منطقه گفت: پس از دریافت آثار، مرحله داوری غیرحضوری، آغاز و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در شش بخش شامل هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی و نقد که در مجموع نزدیک به ۸۰ رشته و گرایش مختلف را شامل می‌شود، آثار برگزیده برای رقابت در بخش آنلاین جشنواره انتخاب شدند که آمار شرکت کنندگان منطقه 4 قابل توجه بود که امیدواریم در دوره های بعد شاهد شرکت حداکثری دانش آموزانمان در این مسابقات باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار