موافقت با افزایش سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری پنجاه و یکمین جلسه شورا مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در شورای شهر تشکیل و با افزایش سرمایه این شرکت موافقت شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
موافقت با افزایش سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

پنجاه و یکمین جلسه شورا با بررسی دستور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه تهران محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می کنم جناب سروری به عنوان رئیس مجمع و خانم نجفی به عنوان منشی و آقایان شربیانی و حبیب کاشانی به عنوان ناظرهای این مجمع انتخاب شوند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی بیان داشت: افزایش سرمایه شرکت واحد باید تصویب و به ثبت شرکت ها اعلام شود که دلیل آن این است که شرکت واحد می بایست از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شود. برای اینکه ساختار مالی شرکت واحد بهبود یابد باید افزایش سرمایه در این بخش مورد تصویب قرار گیرد و رقم آن از محل طلب شهرداری تهران بابت کمک های عمرانی از حدود 3400 میلیارد به 3608 میلیارد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در بودجه سالیانه دولت موظف است که یک سوم هزینه های شرکت واحد را پرداخت کند که عموما این موضوع انجام نمی شود و شهرداری در این زمینه مساعدت می کند بر همین اساس این کمک به صورت موقت و با عنوان کمک قابل تبدیل به سرمایه در حساب هایی که با شهرداری دارند، ثبت می شود تا بعدا اگر دولت کمک کرد این را به حساب سرمایه ای شرکت واحد منتقل کنند.

وی تاکید کرد: آن چیز که هم اکنون باید مجمع تصویب کند و در سال های گذشته سابقه داشته افزایش سرمایه شرکت واحد است که باید به رای گذاشته شود.

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه مجمع گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی براساس قانون تجارت از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد سرمایه اش به عنوان ضرر و زیان ثبت شده یا باید منحل شود، یا باید افزایش سرمایه دهد و یا باید کاهش سرمایه داشته باشد که نمی توانیم این شرکت را منحل و یا کاهش سرمایه دهیم. به همین دلیل افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تقریبا هر سال بحث افزایش سرمایه این شرکت را داریم، گفت: اما اینکه چرا این شرکت زیان ده است، به نظر می رسد شرکت واحد و معاونت حمل و نقل باید لایحه ای بیاورند تا راه های مدیریت هزینه و درآمد را تشریح کنند و پیشنهاد می شود این مسئله به عنوان یک بند مجمع لحاظ شود.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء نسبت به افزایش سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه رای موافق دادند.

همچنین در ادامه این جلسه مجید پرچمی را به عنوان کارشناسان شورا با تخصص لازم و سوابق مرتبط جهت عضویت در شورای فنی شهرداری تهران انتخاب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار