رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

حدود ۵۰۰ هکتار عرصه حریم پایتخت آزادسازی شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت با ورود شورای ششم به موضوع حریم، تقریبا از اول مهرماه سال جاری تا پایان بهمن، 2933 مورد ورود به حوزه حریم صورت گرفته است و 496 هکتار عرصه آزاد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تقریبا 100 درصد افزایش اقدام و عملیات انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۵۰۰ هکتار عرصه حریم پایتخت آزادسازی شده است

مهدی اقراریان در پنجاه و یکمین جلسه شورا، ضمن تبریک ولادت سیدالشهدا و قمر بنی هاشم و امام زین‎العابدین و ایام شعبانیه با اشاره به پیگیری موضوع پیش آمده درخصوص غرق یک کودک در کانال آب منطقه‎ای تهران گفت: روز چهارشنبه به همراه آقای شربیانی و دادستان و شهردار منطقه در محل وقوع حادثه حاضر شدیم و موضوع بررسی شد و مشخص شد که این کانال در حریم و خارج از محدوده شهرداری است و سازمان آب منطقه‎ای هیچ اقدامی برای ایمن‎سازی کانال انجام نمی‎دهد.

وی ادامه داد: همچنین محل مصرف این پساب هم در حوزه کشاورزی است و این آب با توجه به آلودگی می‎تواند، برای شهروندان مشکلات بهداشتی ایجاد کند. لذا نیاز به بررسی ضروری دارد و از شهردار تهران می خواهیم این موضوعات را از وزرای نیرو و بهداشت پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا اظهار کرد: در بازدید از شهرری شاهد بودیم که مردم به علل مختلف زیر دکل‏های فشار قوی ساکن شده‎اند و این موضوع نیازمند به عزم جدی استانداری به منظور هماهنگی با وزارت نیرو است تا این مشکل حل شود.

وی افزود: نکته دیگر مربوط به بنیاد مستضعفان است و وجود کارخانه سیمان ری، در مجاوزت شهر تهران است چراکه برداشت‎های آن از معادن اطراف مجموعه بی‏بی شهربانو باعث تخریب و آسیب زیست محیطی شده است. لذا با توجه به اقدام خوب شهردار تهران در این منطقه مبنی بر ایجاد پارک مقاومت، خواهشمندم بنیاد مستضعفین هم ورود کند تا اقدامی صورت بگیرد و در این منطقه که بستر آسیب‎های اجتماعی است، یک مجموعه تفریحی ایجاد شود.

اقراریان در همین راستا ادامه داد: اتوبان امام علی از این مجموعه گذر می‎کند و مجموعه به مترو هم نزدیک است، این درحالیست که هیات دولت مصوبه‎ای دارد که طبق آن سیمان ری به موزه صنعت تبدیل شود. از سوی دیگر، سال‎ها متصرفین غیرقانونی در آنجا بوده‎اند و با همکاری دادستانی، سیمان ری در اختیار شهرداری قرار گرفته است و با اتصال دو مجموعه پارک مقاومت و موزه صنعت به واسطه یک پل که می‎تواند مشابه پل طبیعت باشد، می‏توانیم شاهد یک قطب گردشگری در آن منطقه باشیم.

اقراریان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حریم پایتخت و اقدامات در این زمینه اشاره داشت و افزود: با ورود شورای ششم به موضوع حریم پایتخت، تقریبا از اول مهرماه سال جاری تا پایان بهمن، 2933 مورد ورود به حوزه حریم صورت گرفته است و 496 هکتار عرصه آزاد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تقریبا 100 درصد افزایش اقدام و عملیات را شاهد بوده‎ایم که البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما مسئله حریم شهر تهران را با جدیت دنبال می‎کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار